۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85135339
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شمال افغانستان جولانگاه حملات تروریستی داعش

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۸
کد خبر: 85135339
شمال افغانستان جولانگاه حملات تروریستی داعش

تهران- ایرنا- گروه تروریستی داعش در یک هفته گذشته دو عملیات تروریستی در ایالت بدخشان واقع در شمال افغانستان انجام داده اند که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵ نفر شده است.

به گزارش ایرنا، با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، عملیات تروریستی شاخه های گروه داعش در افغانستان شکل تازه گرفت و در حال حاضر به نظر می رسد که تروریست های داعش به شمال افغانستان کوچ کرده اند و عملیات تروریستی را در آنجا هدایت می کنند.

در روز پنجشنبه گروه تروریستی داعش اعلام کرد مسئولیت حمله‌ انتحاری علیه نثاراحمد احمدی معاون والی و سرپرست طالبان در ولایت بدخشان را به عهده گرفته است.

شمال افغانستان جولانگاه حملات تروریستی داعش

در این حمله که صبح چهارشنبه در فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان انجام شد، نثار احمد احمدی معاون والی با یک تن دیگر در این حادثه جان باختند.

شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفته و در حساب تلگرامی خود نوشته «جنگجویانش موفق شدند یک موتور بمب‌گذاری‌شده را در کنار موتور معاون والی طالبان در فیض‌آباد منفجر کنند.»

یک روز پس از کشته شدن معاول والی طالبان در مرکز ولایت بدخشان، بر اثر انفجار در مراسم ترحیم معاون والی طالبان دست کم ۱۰ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

شمال افغانستان جولانگاه حملات تروریستی داعش

عملیات تروریستی در مسجد نبوی در زمان برگزاری مراسم ترحیم «نثاراحمد احمدی» معاون و سرپرست والی طالبان در بدخشان رخ داد.

گروه تروریستی داعش در روز جمعه طی بیانیه ای مسئولیت عملیات تروریستی در مسجد نبوی ولایت بدخشان را برعهده گرفت.

به رغم ادعاهای مکرر مقامات حکومت طالبان افغانستان مبنی بر مبارزه جدی با گروه تروریستی داعش، این گروه همچنان دست به اقدامات تروریستی در افغانستان می زند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha