تاج: تکرار سندسازی باعث محرومیت همه تیم‌های فوتبال ایران می‌شود؛ استقلال هیچ بدهی ندارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک داریم و تمام تلاش ما این است که تا اخرین لحظه حمایت کمیته ملی المپیک را از تیم امید داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه تمرین تیم امید که امروز برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه تیم امید در اولین سفر بین المللی خود در دور جدید فعالیتش به کربلا خواهد رفت. ما جزو غرب آسیا نیستیم اما تلاش کردم که در تورنمنت غرب آسیا شرکت کنند.

وی افزود: هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک داریم و تمام تلاش ما این است که تا اخرین لحظه حمایت کمیته ملی المپیک را از تیم امید داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همیشه ۲ آفت باعث شد تیم امید نتواند المپیکی شود. یکی عدم هماهنگی فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک و دیگری عدم هماهنگی تیم امید با تیم ملی بزرگسالان. تمام تلاش من این بوده که این هماهنگی انجام شود. تیم ملی بزرگسالان با تیم امید کاملا هماهنگ است و مشکلی وجود ندارد. با کاشانی هم این هفته مذاکراتی خواهیم داشت تا حمایت او را از تیم امید داشته باشیم.

تاج با اشاره اینکه همه ظرفیت کشور باید از تیم امید حمایت کنند، عنوان کرد: من به تیم امید خیلی امیدوارم و این هماهنگی بین این تیم با تیم ملی بزرگسالان را در سال‌های گذشته ندیده بودم. بازی‌های تیم امید در فیفادی نیست و فیفا نگاه دیگری به این موضوع دارد. پیشنهادهایی را AFC به کمیته مسابقات داد و دنبال این هستیم مسابقات زیر ۲۳ سال به تقویم فیفا اضافه شود.

وی گفت: بسته پیشنهادی برای تیم‌هایی که به تیم امید بازیکن می‌دهند داریم. اگر یک تیم ۲ یا ۳ بازیکن به تیم امید داد به دنبال تشویقش خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتقادهای مایلی‌کهن از انتخاب عنایتی به عنوان سرمربی تیم امید و اینکه وی عنوان کرده بود نویدکیا را برای هدایت این تیم پیشنهاد داده بوده، اظهار داشت: من خودم با مایلی کهن صحبت نکرده بودم اما ادعای او در خصوص پیشنهاد سپردن هدایت تیم امید به نویدکیا واقعیت دارد. او با ساکت صحبت کرده بود. نویدکیا یکی از گزینه‌های ما برای تیم امید بود اما در حال حاضر پرداختن به این موضوع درست نیست. همه باید تلاش کنیم تیم امید پس از ۴۸ سال به المپیک برود.

تاج درباره تصمیماتی که برای قرارداد بازیکنان گرفته شده عنوان کرد: این که این تصمیم هم مخالف دارد و هم موافق اتفاق خوبی است. در این خصوص ۳ موضوع مطرح است. اول اینکه من تراز مالی باشگاه‌ها را دیدم و هیچ باشگاه سوددهی نداریم. چون باشگاه‌ها درآمد ندارند و حق پخش نمی‌گیرند. امیدوارم مجلس در این خصوص به ما کمک کند. حق پخش جزو موارد صدور مجوز حرفه‌ای است. در خصوص قراردادهای زیرمیزی هم کمیته نضباطی بندی دارد که اگر قراردادی خارج از سیستم با بازیکن ببندد تیم مقابل می‌تواند به خاطر آن شکایت کند و نتیجه شکایت می‌تواند باخت ۳ بر صفر باشد. جریمه‌های مالی هم برای این مسائل در نظر می‌گیریم.

وی افزود: در گذشته ما چنین تجربه‌ای داشتیم اما قبلا محدودیت در خصوص سقف قرارداد بازیکن بود که این طرح شکست خورد. بسیاری از باشگاه‌های ما دولتی است و سازمان بازرسی در چندین نامه به این موضوع پرداخته است. ما تلاش کردیم موضوع هزینه باشگاه‌ها را تعدیل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص صحبت‌های سرپرست باشگاه استقلال مبنی بر اینکه تاج می‌تواند مشکل صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه را حل کند، عنوان کرد: رئیس فدراسیون در صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها هیچ کاره است. صدور مجوز حرفه‌ای در AFC بر اساس سامانه است و افراد نقشی در آن ندارند. در دور قبل فدراسیون ۱۲۰ هزار دلار جریمه شدیم به خاطر اینکه دوستان عنوان کردند تیم‌ها ۳ ماه فرصت دارند. ما نمی‌خواهیم دیگران به خاطر ما جریمه بدهند. بدتر اینکه حذف تیم‌های ما را به دنبال خواهد داشت. تعهدی به AFC ندادیم اما در این خصوص اطلاع‌رسانی کردیم. این بار اگر تخلفی صورت بگیرد دیگر جریمه نخواهند کرد و گفتند که اگر یک بار دیگر سندسازی شود محرومیت برای فوتبال ایران را به دنبال خواهد داشت و همه تیم‌های ملی محروم خواهند شد.

وی اظهار داشت: حرف باشگاه استقلال حرف درستی است و شکایت از کمیته استیناف و بدوی حق این باشگاه است. برخی دوستان در تلویزیون درباره بدهی استقلال حرف‌هایی زدند. باشگاه استقلال واقعا بدهی ندارد و به جز ۲ تیم، سایر تیم‌های لیگ برتری هم بدهی ندارند. در حال حاضر هم ساماندهی قرارداد بازیکنان به خاطر همین مسئله است. دیگر مثل گذشته نمی‌شود آپشن قرارداد بازیکنان، بیشتر از مبلغ اصلی قرارداد باشد.

تاج در پایان خاطرنشان کرد: سفره فوتبال نباید کوچک شود. اگر فدراسیون چنین کاری کند اشتباه کرده است. فدراسیون می‌گوید نباید ۳،۴ باشگاه نیمی از هزینه لیگ را انجام دهند. فیرپلی مالی در داخل کشور معنا پیدا می‌کند. در خارج از کشور هم در صحبتی که با وزیر ورزش و مسئولان داریم گفتیم که باید با عربستان و قطر رقابت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha