سیل در مازندران؛ از انسداد جاده چالوس تا خسارت به محصولات کشاورزی

ساری - ایرنا - بارش باران سیل آسا شامگاه پنجشنبه در مازندران منجر به انسداد محور اصلی جاده چالوس و ۱۶ راه فرعی روستاها، طغیان تعدادی از رودخانه‌ها به دلیل بالا آمدن حجم و تخریب ۲ دهنه پل و خسارت به سردهنه اراضی کشاورزی شد و با اعزام ماشین آلات راهداری تلاش ها برای بازگشایی مسیر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش‌ باران در نواحی کوهستانی از عصر دیروز در مازندران و سمنان آغاز شده و پیش بینی و هشدارهای اداره کل هواشناسی مازندران در خصوص بارش های رگباری و تند ‌ومخاطرات ناشی از این شرایط جوی، مناطقی از استان بویژه مرکز و شرق مازندران را تحت تاثیر خود قرار داد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز چهارشنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا در اواسط این هفته هشدار داده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

هواشناسی مازندران نیز با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه اعلام کرده است: با عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، هوای مازندران از بامداد روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه شرایط ناپایداری دارد.

سیل در مازندران؛ از انسداد جاده چالوس تا خسارت به محصولات کشاورزی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که سامانه بارشی دیشب موجب انسداد راههای روستایی منطقه خطیرکلا در شهرستان سوادکوه، تخریب دو دهنه پل، یک واحد مسکونی و سردهنه های زراعی شد.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی افزود : همچنین در شهرستان آمل راه دسترسی در محورهای منطقه نمارستاق و نشل به اندوار بدلیل ورود حجم زیاد گل و لای سیلاب مسدود شده است که با توجه به نوع وضعیت راه محور نشل به اندوار که در حاشیه رودخانه قرار دارد به نظر می رسد بازگشایی این مسیر تا چند روز زمان ببرد.

وی ادامه داد :راههای محدوده روستای یوش محور بلده پل زنگوله، روستاهای رزن و کرسی محور دوآب - بلده و بومک - هلوپشته در غرب مازندران نیز مسدود است.
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران محور اصلی کندوان از مسیر جنوب به شمال(از تهران به مازندران) مسدود است و با اعزام ماشین آلات راهداری تلاش برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.

وی از مسافران که هم اکنون در مناطق ییلاقی مازندران حضور دارند خواست که با توجه به احتمال خطر بدلیل حجم آورده گل و لای در محورها به آسیب پذیر بودن مسیر دقت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha