موافقت با تاسیس مرکز تحقیقات مبتنی بر شواهد در دانشکده علوم پزشکی مراغه

مراغه- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: همزمان با سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی و حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراغه، با تاسیس مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد در این دانشکده موافقت شد. 

دکتر اللهوردی ارجمند روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر «یونس پناهی» معاون وزیر بهداشت در بازدید روز گذشته‌اش به وضعیت روبه پیشرفت حوزه تحقیقات دانشکده علوم پزشکی مراغه و اساتید و نخبگان این دانشگاه اذعان کرد.

وی اظهار کرد: کارآمدی نظام سلامت در گرو تحقیقات کاربردی با رویکرد پیشگیرانه و حل مسئله است و دانشکده علوم پزشکی مراغه با وجود این مرکز تحقیقات می‌تواند نقش موثری در تولید شواهد علمی و معتبر جهت پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش مخارج نظام سلامت منطقه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت از مرکز تحقیقات «EBM» را مورد تاکید قرار داد، اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که تصمیم‌گیری مدیران و پزشکان در تعیین اثربخشی مداخلات برای مراقبت سلامت دارد، پزشکی مبتنی بر شواهد امری اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید و با راه‌اندازی این مرکز، ما بهترین شواهد موجود برای تصمیم‌گیری ارایه‌کنندگان خدمات سلامت را فراهم خواهیم کرد.

یک متخصص مدیریت بهداشت و درمان و فلوشیپ پزشکی مبتنی بر شواهد نیز به عنوان مسئول این مرکز عنوان کرد: بدون‌شک راه‌اندازی این مرکز تحقیقات برای کمک به ترویج تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد در اداره‌ی سازمان‌های مراقبت‌های سلامت مفید خواهد بود.

به گفته دکتر ادریس حسن‌پور، رسالت اصلی این مرکز تولید و ترجمه بهترین شواهد موجود در زمینه علوم سلامت برای پزشکان، کارکنان بالینی و غیر بالینی، مدیران و توانمندسازی کارکنان بهداشت و درمان در راستای نهادینه‌سازی تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت و پزشکی است.

به گزارش ایرنا گسترش کمی و کیفی تحقیقات مبتنی بر نیازهای بهداشتی و جامعه و حمایت‌ از محققان‌ از جمله اهداف کلی راه‌اندازی مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشکده علوم پزشکی است.

همچنین از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری با دانشگاه‌های داخلی و خارجی و سازمان‌های جهانی و سازمانهای غیر دولتی داخلی و خارجی، در جهت اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک اشاره کرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.

دستور استقلال شرکت مس سونگون در سفر سال گذشته رییس جمهور به آذربایجان شرقی و در جریان حضور وی در جمع کارگران این شرکت در ورزقان صادر شد و دیروز در دیدار با مردم تبریز بعد از گذشت یکسال، در سفر دوم رئیسی به استان، به طور رسمی استقلال این شرکت اعلام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha