دستور دولت برای احیای کارخانه‌های راکد موجب خوشحالی خانواده‌های کارگران شد

تبریز - ایرنا - نماینده کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز گفت: تعطیلی کارخانه‌ها در کشور موجب بروز آسیب‌های جدی به جامعه کارگری شده بود که دستور دولت سیزدهم و احیای این کارخانه‌ها موجب خوشحالی خانواده‌های کارگران شد.

به گزارش ایرنا، مجید تیموری روز پنجشنبه در جشن احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی که با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: عدم امنیت شغلی از دغدغه های جامعه کارگری بود و از دولت انتظار می رود نسبت به رفع دغدغه این قشر زحمتکش اقدام کند.

وی با بیان اینکه صنعت ماشین سازی تبریز در بخش تولید و صادرات محصولات و قطعات صنعتی دارای سابقه درخشان و طولانی است، اظهار کرد: در سال های گذشته پتانسیل این کارخانه در بخش تولید کمرنگ شده بود که با احیای آن دوباره نقش این کارخانه در تولید و تجهیز کارخانه های کشور پررنگ تر شد.

نماینده کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز با اشاره به اینکه تولیدات این کارخانه جوابگوی نیازهای کارخانه های داخل و خارج از کشور و منطقه خاورمیانه است، گفت: واگذاری این شرکت به بخش خصوصی موجب بروز مشکلات زیادی برای این کارخانه و کارگران شاغل در آن شد بنابراین لغو کامل پرونده خصوصی سازی این شرکت جزو اصلی ترین خواسته های مدیران و کارگران این واحد صنعتی و تولیدی است.

تیموری، همچنین نوسازی دستگاه های فرسوده این کارخانه را از دیگر خواسته های مدیران و کارگران این واحد تولیدی اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه انسانی این حوزه که اصلی ترین گردانندگان چرخه تولید و صنعت به شمار می روند در شرایط کنونی جامعه دچار مشکل معیشتی هستند، بنابراین تامین نیاز معیشتی آنان باید در اولویت دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه در سال گذشته رکورد تولید بیش از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه را زد، یادآور شد: مدیران و کارگران شاغل در این مجموعه مصمم هستند تا میزان تولید کارخانه را در سال جاری به ۲ هزار دستگاه برسانند.

تیموری، افزود: انتظار می رود حمایت های شخص رییس جمهور در حوزه احیای واحدهای تولید و صنعتی استان و کشور با روحیه انقلابی و جدیت ادامه یابد و ما کارگران نیز اعلام می کنیم به عنوان جوانان و صنعتگران جامعه برای افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور تلاش کنیم.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید و با حضور در جشن احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی برای کارگران حاضر در این جشن سخنرانی کرد.

رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی استان آذربایجان شرقی که در مجموعه شرکت ماشین‌سازی تبریز برپا شده است، دیدن کرد.

کارخانه ماشین سازی تبریز جزو کارخانه هایی است که بر اثر خصوصی سازی غلط به یک کلاهبردار واگذار شده بود.

قربانعلی فرخزاد که کارخانه را به ثمن بخس خریده بود و در سال ۹۷ و در جریان ارزپاشی رانتی، چند صد میلیون به عنوان تأمین تجهیزات و ماشین آلات گرفته بود اما آن ارز را وارد بازار آزاد کرده و یا کالای دیگری وارد کرده بود.

رسیدگی به اتهامات فرخزاد در سال ۹۸ و در زمان ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه رسیدگی و این فرد به حبس و رد مال و جریمه محکوم شد.

در همان سال آیت الله رئیسی از کارخانه ماشین سازی بازدید کرد و با مشاهده وضعیت نابسامان کارخانه، کارگران بیکار شده و چندین ماه حقوق معوق، دستور بررسی سلب مالکیت به علت نداشتن اهلیت و صلاحیت مالک را داد.

کار طبق رویه قانونی پیش رفت و سلب مالکیت انجام شد.

امروز کارگران ماشین سازی از حدود ۸۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۲۱۰۰ نفر رسیده است، حقوق عقب مانده در کارخانه وجود ندارد و تولید در حال جان گرفتن است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است .

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha