افزایش قدرت خرید مردم جزو برنامه‌های اصلی دولت است

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اعلام اینکه دولت خود را متعهد به افزایش قدرت خرید مردم می‌داند و مهار تورم در سال‌جاری هدف‌گذاری شده است، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت دولت و همراهی بخش خصوصی این مهم تحقق یابد.

«محمدرضا آمویی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، افزود: این طرح در دهک‌های اول تا سوم از ۱۳ خرداد در کرمانشاه آغاز شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با تشریح جزییات مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بیان کرد: در این مرحله و به منظور حمایت از دهک‌های اول تا سوم، یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) و سازمان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

آمویی افزود: مرحله جدید از ۱۳ خردادماه آغاز شده است و همه مشمولان طرح می‌توانند به صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کارت جدیدی برای‌ کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود گفت: همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

وی با اشاره به اینکه این طرح نسبتی از تورم را پوشش‌ می‌دهد، افزود: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

آمویی گفت: ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این طرح قیمت پایه کالاهای اساسی محاسبه شده و نشان تجاری خاصی مدنظر نیست.

وی گفت: همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود اطلاع پیدا کنند.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha