هتل رویال پالاس تبریز افتتاح شد

تبریز-ایرنا- هتل چهار ستاره رویال پلاس تبریز با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مسیر تفرجگاه ائل گلی این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این هتل چهار ستاره توسط بخش خصوصی و با تسهیلات دولت سیزدهم، با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد تومان در مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربعی و زیربنای هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ساخته شده است.

این هتل که با معماری خاص و نمادهای آذربایجان ساخته شده، دارای ۴۸ اتاق است و برای ۲۲۰ نفر به‌ صورت مستقیم فرصت اشتغال فراهم کرده است.

جاوید بندبخت سرمایه گذار هتل رویال پالاس تبریز با ابراز تاسف از اینکه به زیرساخت های توریستی که یکی از نیازهای اساسی کشور به ویژه در منطقه آذربایجان است، توجه نشده است، اظهار کرد: اگر سه پرواز توریستی در یک روز به سمت تبریز انجام شود، هتل چهار یا پنج ستاره استاندارد برای مسافرین این تعداد پرواز در تبریز وجود ندارد.

هتل رویال پالاس تبریز افتتاح شد

۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی در حال انجام است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت: هم اکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان در دست انجام است که رقمی قابل توجه به شمار می رود.

علیرضا بایرام زاده این حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری و زیرساخت های این بخش آذربایجان شرقی را بی سابقه خواند و افزود: با بهره برداری و اتمام این سرمایه گذاری ها افزون بر یکصد واحد به مراکز اقامتی، خدماتی و زیرساختی گردشگری استان در شهرها، بخش ها و روستاهای هدف گردشگری افزوده می شود و با این اقدام مسیر جذب و جلب گرشگران داخلی و خارجی به منطقه هموارتر خواهد شد.

وی از آغاز ساخت تعداد ۳۰ هتل در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه قرار است تعداد ۱۰ هتل به مجموعه های اقامتی اسان اضافه شود که استقبال سرمایه گذاران از این حوزه بسیار امیدبخش و امیدوار کننده است.

وی از آغاز ساخت تعداد ۳۰ هتل در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه قرار است تعداد ۱۰ هتل به مجموعه های اقامتی اسان اضافه شود که استقبال سرمایه گذاران از این حوزه بسیار امیدبخش و امیدوار کننده است.

بایرام زاده گفت: آذربایجان شرقی هم اکنون دارای ۸۵ هتل و هتل آپارتمان فعال با ظرفیت اقامت ۱۳ هزار تخت است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همراه اعضای هیات دولت در قالب دومین سفر استانی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

ضرغامی برای بررسی مصوبات سفر دور اول استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی ، قرار است در شهرستان میانه حضور یافته و طرح های مصوب را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره برداری است.

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha