۷.۷ درصد کل حجم سدهای گلستان آبگیری شده است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با وجود بارش‌های اخیر از ابتدای سال آبی تاکنون ۷.۷ درصد کل حجم سدهای این استان آبگیری شده است.

ایرج حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته تا پیش از شرایط جوی موجود در استان، میزان حجم سدها از محل بارش‌ها و آبگیری‌ها ۹.۷ درصد رسیده بود که اکنون با توجه به میزان مصرف و تبخیر انجام شده، موجودی حجم این سدها ۲ درصد کمتر شده است.

وی بیان کرد: این میزان حجم اعلام شده، برای سدهای ۱۴ گانه استان است که بیشتر بر روی گرگانرود و رود اترک قرار دارند.

وی در خصوص شرایط بارش باران در استان که از عصر روز دوشنبه به صورت پراکنده آغاز شده و از شب گذشته شدت گرفته، گفت: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، این بارش‌ها تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: پس از پایان بارش‌ها از ورودی سدها و روانآب‌ها می‌توان میزان حجم سدها و شرایط ذخیره موجود را اعلام کرد.

حیدریان افزود: اکنون بارندگی‌ها به صورت پراکنده در پنج حوزه آبخیز استان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص وضعیت استان ناشی از بارش‌های اخیر گفت: این بارش‌ها بهاری بوده و مشکل و نگرانی در خصوص وقوع سیلاب‌های مخرب و خطرناک وجود ندارد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به آمادگی تیم‌های مدیریت بحران در سطح ستادی و شهرستانی، نگرانی و دغدغه‌ای برای بحران‌های احتمالی نداریم و شرایط موجود شرایط بحرانی نیست.

براساس این گزارش مدیرکل هواشناسی گلستان روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی و فعالیت سامانه‌های بارشی جدید از عصر چهارشنبه، پیش‌بینی می‌شود شاهد بارش باران بین ۱۰ تا ۷۰ میلیمتر در استان باشیم.

امان‌محمد کمالی اظهار کرد: از امشب (دوشنبه) تا ظهر فردا (سه‌شنبه) شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

وی افزود: بارش‌ها از فردا (سه‌شنبه) تا جمعه به صورت عصر و شبانگاهی و رگباری خواهد بود که منطقه بیشتری از سطح استان را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد: از شنبه تا دوشنبه هفته آتی، دمای هوا افزایش می‌یابد و روزهای پایانی هفته آینده نیز بارش‌های جدید در استان را خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha