بروجن چهارمحال و بختیاری، پیشگام طرح‌های خیری

شهرکرد-ایرنا- "خدا تا ابد خیرشان بدهد" این کلام یک مادر است برای کسانی که هزینه درمان فرزندش را فراهم کرده بودند، بدون اینکه این مادر سرپرست خانوار را کسی بشناسد، اما آنها تمام هزینه‌های درمانی این کودک را برعهده گرفته بودند.

به گزارش ایرنا، خیرین سلامت عنوانی است که این روزها عده‌ای در کمک‌رسانی به نیازمندان رقم زده‌اند، آنها بدون چشمداشتی اقدام به تامین نیازهای درمانی و بهداشتی نیازمندان می‌کنند.

بروجن یکی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که فعالیت‌های خیری از سوی خیرین در بخشهای مختلف از جمله بهداشت و درمان پیشگام است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر خود به شهرستان بروجن این منطقه را یکی از مهمترین مناطق خیری کشور عنوان کرد.

بهرام عین‌اللهی با اشاره به فعالیت خوب خیرین حوزه سلامت در شهرستان بروجن گفت: بیشتر مراکز درمانی و درمانگاه‌های این شهرستان توسط خیرین احداث شده است و احداث کلینیک خیری در این شهر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، هفته پیش نیز عملیات احداث طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در آیین کلنگ‌زنی طرح خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن با اشاره به اینکه خیرین شهرستان بروجن در حوزه سلامت حضور چشمگیر و پررنگ دارند، افزود: خیران سلامت بروجن افراد ممتاز در کشور هستند و بیشترین مراکز درمانی و حوزه سلامت این شهرستان توسط خیران درست شده است.

عین‌اللهی افزود: هم‌اکنون نیز زمین این کلینیک توسط خیران اهدا شده است و تجهیز این مرکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

بروجن چهارمحال و بختیاری، پیشگام طرح‌های خیری

فعالیت‌های خیری در حوزه سلامت چگونه است؟

مدیرعامل محمع خیران سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه بهداشت و سلامت گفت:هم‌اکنون اجرای ۳۳طرح خیری در حوزه بهداشت در استان در دست اجراست.

عباس قادری گفت: طرح‌های در دست اجرای خیران حوزه سلامت در استان در حوزه بهداشت در زمینه ساخت بیمارستان، مرکز بهداشت، خانه سلامت، پانسیون پزشکان، پایگاه اورژانس ۱۱۵ است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان فعال است، گفت: ۳۸ پایگاه اورژانس استان توسط خیران احداث و یا زمین آن واگذار شده است.

قادری از مشارکت بالای خیران استان در حوزه سلامت و بهداشت تقدیر کرد و گفت: برای سرعت بخشی به اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و سلامت، باید از ظرفیت خیران بیش از پیش استفاده شود تا کبمودها و کاستی‌های این حوزه با حمایت خیران سریعتر رفع شود.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۳۱ طرح خیری در حوزه بهداشت و درمان در استان توسط خیران احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

بروجن چهارمحال و بختیاری، پیشگام طرح‌های خیری

بروجن شهرستان خیری کشور

فرماندار شهرستان بروجن گفت: این شهرستان یکی از مناطق مهم خَیری در حوزه سلامت است و در این زمینه خیرین گام‌های بلندی برداشته اند.

فتاح کرمی اظهار داشت:بروجن پایتخت خیری چهارمحال و بختیاری است و در حوزه مسکن کارگری، معلولان، خیرین سلامت، خیرین حوزه راه و شهرسازی فعالیت دارند و پارسال با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین نایب رییس مجلس شورای اسلامی طرح خیری ۲۴ واحدی خانه کارگران بهره برداری شد.

وی تصریح کرد:یکی دیگر از طرح‌های مهم حوزه خیری در شهرستان بروجن حوزه درمانی و بهداشتی است که درمانگاه خیری عاشوراییان در این منطقه از سوی خیرین در دست ساخت است که در بخش کمک به بیماران سرطانی و سایر بخش‌های درمانی فعالیت خواهد کرد.

فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد:امید است تجهیزات این درمانگاه خیری را دانشگاه علوم پزشکی برعهده بگیرد چرا که این درمانگاه یکی از بهترین مراکز خیری درمانی کشور خواهد شد.

کرمی اظهار داشت: برای حمایت از خیرین فراهم کردن زمینه حضور آنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا نیاز است زیرساخت‌های برای فعالیت خیرین فراهم شود.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha