سیل حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به راه های روستایی بخش بلده نور خسارت زد

نوشهر - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت : سیل حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به راه های روستایی و فرعی بخش بلده از توابع این شهرستان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیل عصرگاهی روز سه شنبه هفته جاری در مازندران رخ داد که بنا به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران این بلای طبیعی سبب انسداد راه های اصلی و فرعی نقاط روستایی شرق و غرب این استان شد که با حضور بموقع راهداران و به کارگیری امکانات و تجهیزات این مسیرها در کوتاه ترین زمان بازگشایی و تردد خودروهای در حال گذر برقرار شد.

براثر وقوع این حادثه، مسیر دسترسی در محدوده روستای یوش محور بلده - پل زنگوله، رزن - کرسی محور، دوآب - بلده مسدود شده بود.

سیدرضا سجادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیل متاسفانه سبب تخریب و آب شستگی و آب بردگی حدود پنج کیلومتر از مسیر راه های اصلی و فرعی روستایی و حدود ۱۰۰ متر دیواره حفاظتی در این محدوده شد و افزون بر آن به راه های شهر رویان و مرکزی هم تا حدودی خسارت زد.

وی اظهار کرد : اگرچه خرابی این نقاط از راه های روستایی این بخش تا حدودی با تلاش راهداران ترمیم و آمد و شد خودروها در این مسیرها برقرار شده اما برای پیشگیری از حوادث جاده ای و عواقب ناشی از آن ضرورت دارد تا این اعتبار هرچه زودتر برای تعمیرات اساسی این نقاط سیل زده محور اختصاص داده شود.

سیل حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به راه های روستایی بخش بلده نور خسارت زدسیل حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به راه های روستایی بخش بلده نور خسارت زد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت : افزون بر این خسارت، در نقاطی از محورها از جمله دوآب - بلده، لاویج - وازک، بلده - پل زنگوله شاهد ریزش سنگ بودیم و به مسافران توصیه می شود با توجه به اعلام وضعیت قرمز هواشناسی مبنی بر شرایط ناپایداری هوا تا پایان این هفته از هرگونه سفرهای غیر ضروری در این مسیرها اجتناب کنند.

روز گذشته هواشناسی مازندران هم گزارش داد با ورود سامانه جدید که با بارش باران، وزش باد و کاهش دما نیز همراه است، پیش بینی کرد که هوای خنک تا پایان هفته جاری در این استان استقرار داشته باشد.

بنا به پیش هواشناسی استان، شرایط جوی از چهارشنبه تا اواسط روز جمعه با رگبار باران، وزش باد و با احتمال وقوع رعد و برق در مازندران همراه باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی با ورود سامانه جدید، تا اواسط روز جمعه هوای مازندران با بارش باران همراه است و مقدار و شدت بارش باران در مناطق مرکزی و شرقی استان محسوس تر خواهد بود.

هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش بینی کرد که در طی این مدت، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب و سیلاب موقتی دور از انتظار نخواهد بود و در محورهای کوهستانی نیز خطر ریزش سنگ محتمل است.

محور کوهستانی بلده از سمت جاده هراز تا پل زنگوله ۱۱۰ کیلومتر طول دارد که محور پرتردد چون کمربندی ارتباطی بین ۲ محور هراز و کندوان است که به گفته سجادی بسیار حیاتی بوده که با هدف ارایه خدمات مطلوب در محور به تجهیزات و نیروی راهداری بیشتری نیاز است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha