ظرفیت ماهواره خیام در پایش هوشمند اراضی کشاورزی لحاظ شده است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ظرفیت ماهواره خیام پس از اتصال به پنجره واحد زمین در پایش هوشمند اراضی کشاورزی لحاظ شده است.

به گزارش ایرنا، رضا افلاطونی شامگاه چهارشنبه در جمع کارکنان مدیریت امور اراضی استان قزوین خاطرنشان کرد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی جز تکالیف دفتر مهندسی قرار داده شده و سازمان فناوری اطلاعات قرار است نتیجه کارهای قابل ارایه را اعلام کند.

به گفته وی، دسترسی سریع به موقعیت جغرافیایی اراضی کشاورزی، رصد تغییر کاربری و هرگونه مدیریت از طریق این پایش امکان پذیر بوده و در کارتابل مدیران هر منطقه فرستاده می‌شود.

افلاطونی، لینک کردن سامانه‌های امور اراضی با یکدیگر به شکل مکان محور را از دیگر اقدامات نو و تازه در راستای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برشمرد و تصریح کرد: برای تحقق هرچه سریع‌تر این مساله اهتمام ویژه‌ای لحاظ شده است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای سامانه‌ای کردن کارهای امور اراضی، الکترونیکی شدن استعلامات است که به تسریع کارها منجر می‌شود و برای این مهم نیز پنجره واحد پس از اتصال به ماهواره خیام بلافاصله به استعلام مردم پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در معاونت حفظ کاربری امور اراضی تجمیع بخشنامه‌ و آیین نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته و قرار شده بحث آموزش به شکل جدی تر پیگیری شود، افزود: تفاهم نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده که براساس آن از نیروهای نظام مهندسی برای نظارت بر طرح‌ها استفاده شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه باید از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌ها و کارشناسان نظام مهندسی در راستای نظارت همگانی نیز استفاده شود.

کارکنان امور اراضی در برخورد با متخلفان نیازمند انگیزه‌های تشویقی هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: کارکنان امور اراضی در راستای حمایت های بیشتر در برخورد با متخلفان حوزه اراضی کشاورزی نیازمند انگیزه‌های تشویقی هستند.

محمدحسین عطایی ادامه داد: کار امور اراضی دشوار است و به طور قطع برای کارکنانی که بیشتر از تکالیف سازمانی پای کار هستند باید انگیزه‌های تشویقی لحاظ کرد.

به گفته این مسوول، با وجود کمبود نیروی انسانی و تجهیزات لجستیکی خوشبختانه وضعیت قزوین در برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز جزو استان‌های برتر کشور بوده اما نیازمند حمایت های بیشتری در این زمینه هستیم.

وی یادآور شد: با محوریت سازمان امور اراضی اگر بتوان زمین های قابل واگذاری را از محدوده کشاورزی تفکیک کرد، نسبت به دست اندازی به اراضی کشاورزی با اشد مجازات برخورد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: قرارگاه رفع تداخل اراضی کشاورزی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ احداث شد تا به کارها و روند رفع تداخل ها سرعت ببخشد تا جایی که تا پایان امسال نیز بایستی تمام پلاک ها به اتمام برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha