شهروندان استان فارس در بیست‌ویکمین رویداد ملی مهارت شرکت کنند

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه استان فارس در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت موفق به کسب ۱۴ عنوان کشوری شد، از مهارت آموخته‌های این استان دعوت کرد در بیست و یکمین دوره این رویدادنیز شرکت کنند.

رهام کیائی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این افراد تا ۳۱ خردادماه برای نام نویسی در مسابقات ملی مهارت فرصت دارند و مرحله شهرستانی این مسابقات ۱۲ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در ۴۰ رشته و ۶ گروه مهارتی برگزار می‌شود و تا کنون ۳۰ نفر از استان فارس برای شرکت در این رقابت‌ها نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی استعدادهای زیر ۲۲ سال و نسل جدید نیروی کار کشور از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

وی گفت: رقابت کنندگانی که حد نصاب ۷۰ از ۱۰۰ را در مرحله شهرستانی کسب کنند، مستقیم به مرحله استانی که در تاریخ ۲۶ و۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود، راه می‌یابند و نفر اول منتخب مرحله استانی بعنوان نماینده این استان شهریور ماه در مسابقات مرحله ملی حضور می‌یابد.

کیائی اضافه کرد: برگزیدگان اول تا سوم مرحله کشوری در رشته های منتخب به اردوهای آماده سازی تیم ملی مهارت جهت اعزام به مسابقات جهانی فرانسه ۲۰۲۴ دعوت می شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته شرکت‌کنندگان استان فارس ۱موفق به کسب یک مدال طلا، ۶ نقره، ۲برنز و پنج دیپلم افتخار شدند.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس این استان سال گذشته میزبان مرحله ملی این مسابقات در چهار رشته دکوراسیون داخلی، فناوری مد و لباس، پیرایش مردانه و رباتیک بود و میزبانی این استان برای بیست و یکمین دوره نیز در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha