هزار و ۶۲۰ فروشگاه خراسان جنوبی به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شدند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۶۲۰ فروشگاه شهری و روستایی در این استان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت‌نام و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این فروشگاه‌ها در سراسر استان حتی روستاهای پرجمعیت فعال شده‌اند تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک اول جامعه از ۱۳ خرداد امسال آغاز شد گفت: تقویت سبد معیشتی اقشار کم‌برخوردار جامعه از اهداف اجرای این طرح است و اکثر افراد مشمول در این مرحله مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی یارانه دهک‌های اول تا سوم (۸۰ هزار تومان) با استفاده از کالابرگ الکترونیکی افزود: سرپرستان خانواده‌های جامعه هدف که ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند در صورت خرید به مبلغ حداقل ۷۰ درصد یارانه خود با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، ۸۰ هزار تومان به یارانه آنان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: با احتساب این ۸۰ هزار تومان، مبلغ یارانه افراد در سه دهک اول جامعه در طرح کالابرگ الکترونیکی ۴۸۰ هزار تومان خواهد شد.

اشرفی گفت: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم‌ مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی افزود: میزان خرید افراد از هر قلم کالا اختیاری است لذا فرد در انتخاب نوع و حجم کالای مورد نیاز خود آزاد است همچنین براساس تدابیر اتخاذ شده، کالاهایی مثل حبوبات و لبنیات فله که حجم تقاضای زیادی دارند با ارائه بارکد ویژه به فروشگاه، عرضه می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغ خرید افراد بعد از ۷۲ ساعت به حساب فروشگاه واریز می‌شود گفت: سرپرست خانوار می‌تواند با ورود به اپلیکیشن یا سایت شما و یا از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* موجودی و مانده یارانه خود را کنترل کند.

وی اظهار داشت: افراد می‌توانند یک ماه زودتر از زمان سررسید واریز یارانه، نسبت به خرید اقلام مورد نیاز اقدام کنند و خرید از فروشگاه‌ها با استفاده از هر کارت بانکی به نام سرپرست خانوار مقدور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha