ضرورت توانمندسازی روابط عمومی هیات‌های ورزشی یزد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبر: 85132507
کاظم سبحان زاده
ضرورت توانمندسازی روابط عمومی هیات‌های ورزشی یزد

یزد- ایرنا- مسئولان روابط عمومی ۴۷ هیات ورزشی، ۴۰۰ هیات شهرستانی، ۱۰۰ تشکل مردم نهاد حوزه جوانان و ۱۲ روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان استان یزد برای موفقیت و رسیدن به اهداف در اطلاع‌رسانی به توانمندسازی و ساماندهی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، نقش و جایگاه روابط عمومی در هر سازمان و نهاد به خصوص در حوزه جوانان در تحقق اهداف محوله به ویژه در عرصه خطیر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بخش عمده موفقت یک مجموعه در ابعاد مختلف به داشتن یک روابط عمومی فعال ، کارآمد و به روز وابسته است تا ماموریت‌های عالیه خود را در بخش اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌های مختلف گروهی انجام داده و آن را تقویت کند.

کار محوری روابط عمومی در سازمان‌ها، ادارات، تشکل‌های مختلف به خصوص در ادارات ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی به دلیل نوع مخاطب و جامعه هدف این است که اخبار و عملکرد آن مجموعه را به اطلاع مردم برساند .

ضرورت بازنگری و توجه به آموزش مسئولان روابط عمومی‌ هیات‌های ورزشی

به رغم اهمیت موضوع و نقشی که بر عهده روابط عمومی‌های ورزشی گذاشته شده ولی هم‌اکنون شاهدیم که در زمینه اطلاع رسانی و انجام وظایف در استان با مشکل مواجه هستیم.

خیلی از هیات‌های ورزشی و تشکل‌های حوزه جوانان یا روابط عمومی مشخص ندارند و یا در تولید و انتشار محتوای مناسب و به روز برای رسانه‌های دچار مشکل اساسی هستند .

برای حل مشکل اولین گام این است که در تعیین مسئولان روابط عمومی برای هیات‌های ورزشی، ادارات ورزش و جوانان و تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان یک بررسی دقیق و بازنگری مجدد صورت گیرد.

سپس بعد از شناسایی افراد علاقه مند و وقت گذار به عنوان مسئول روابط عمومی توسط متولیان امر نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمند سازی آنها بر اساس روش‌های نوین و دانش روز اقدام موثر و عملی به عمل آید.

ضرورت توانمندسازی روابط عمومی هیات‌های ورزشی یزد

هم‌اکنون به دلیل مشکل موجود خیلی از اخبار، گزارشات و عملکرد ادارات ورزش و جوانان، تشکل‌ها و به خصوص هیات‌های ورزشی سوخت رفته و هیچ وقت رسانه‌ای نمی شود .

امید است با تغییری که در مجموعه ورزش و جوانان استان اتفاق افتاده برای اطلاع رسانی و انعکاس به موقع و مناسب اخبار ورزشی در روابط عمومی هیات‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان تحولی دقیق صورت گیرد.

حیف است که فعالیت ورزش استان در رشته‌های مختلف که فراوان هم صورت می‌گیرد به دلیل وضعیت موجود و نبود روابط عمومی‌های فعال به گوش مردم و جوانان نرسد.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: ساماندهی و توانمندسازی روابط عمومی‌ هیات‌ها و تشکل‌های مردم نهاد جوانان استان یک ضرورت است و با جدیت در سال‌جاری پیگیری و اقدام می‌شود.

زهیر حاجی حسینی افزود: ایجاد شبکه سازی و تقویت و حمایت از روابط عمومی‌های اعم از هیات ها، ادارات و تشکل‌های حوزه جوانان جزو اولویت‌های این اداره کل است که اقدام می‌شود.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در این حوزه مهم توسط روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان، هیات‌ها و تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان به عمل آمده ادامه داد: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و انعکاس اخبار ورزشی دارند باید روز به روز فعالتر و از کارآمدی بیشتری برخوردار شوند.

ضرورت توانمندسازی روابط عمومی هیات‌های ورزشی یزد

این مسئول بیان کرد: ساماندهی روابط عمومی‌های ورزش استان برای ایجاد گفتمان ورزش در جامعه با همکاری تمامی فعالان و مسئولان امری مهم و باید بیش از گذشته در استان به آن پرداخته شود که تحقق آن موجب اعتلای رشته های مختلف ورزشی است.

حوزه ارتباطات تنها به شغل و حرفه محدود نمی‌شود

حاجی حسینی گفت:در شرایط حال با گسترش فضای رسانه‌ای در حوزه ورزش مواجه‌ایم و این وظیفه روابط عمومی‌های این مجموعه را سنگین‌تر می‌کند و باید از دانش روز و ابتکاری برای فرهنگ سازی ورزش در بین اقشار مختلف جامعه بهتر استفاده کرد.

همچنین مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها اشاره کرد و افزود: امروزه حوزه ارتباطات تنها به شغل و حرفه محدود نمی‌شود و همگان در این حوزه تاثیرگذار هستند.

علی صالحی افزود: باید رسانه‌های گروهی با همکاری روابط عمومی هیات‌های ورزشی رسالت خطیر خود را در فرهنگ سازی و انعکاس اخبار و گزارشات مختلف استان بیش از گذشته همکاری و رسالت خطیر خود را به درستی و کامل انجام دهند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha