۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85132414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل پذیرش شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در تعطیلات نیمه خرداد در مراکز اقامتی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: از ۱۲ تا ۱۵ خردادماه و با توجه به تعطیلات چند روزه شاهد ورود گسترده گردشگران به استان اردبیل بودیم که ضریب اشغال بالای ۸۶ درصدی مراکز اقامتی را به‌دنبال داشت.

وی افزود: در این مدت آمار تردد وسایط نقلیه در جاده‌های استان بیش از ۳۴۷ هزار خودرو ثبت شد که از این میزان بیش از ۱۸۳ هزار مربوط به خودروهای ورودی به استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: گروه‌های نظارتی اداره کل میراث‌ فرهنگی استان به همراه سایر نهادها برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران از مجموعه‌های گردشگری و تاسیسات اقامتی بازدیدهای نظارتی مستمر انجام دادند.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب استان اردبیل در فصل‌های بهار و تابستان این استان به عنوان مقصد اول گردشگری کشور مورد توجه گردشگران قرار دارد و انتظار می‌رود که با آغاز فصل تابستان شاهد شروع موج جدید سفرها به مقصد اردبیل باشیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha