۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85132369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرسودگی خودروهای آتش‌نشانی تربت‌حیدریه نیازمند امدادرسانی است

تربت‌حیدریه - ایرنا - سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه گفت: فرسودگی بیش از حد خودروها و کمبود تجهیزات مدرن این نهاد امداد و نجات؛ نیازمند رسیدگی فوری و جدی و به نوعی امدادرسانی است.

عظیم چوپان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۰ دستگاه خودرو امدادی آتش نشانی تربت حیدریه شامل عملیاتی، پشتیبانی، تدارکات و پیشرو ، تنها یک مورد کمتر از پنج سال عمر دارد و بقیه با عمر حدود ۲۰ ساله فرسوده و از رده خارج محسوب می شود.

وی اضافه کرد: ماموران آتش نشانی تربت حیدریه همچنین با مشکل کمبود تجهیزات مدرن و روز دست و پنجه نرم می کنند که عمده ترین آنها فقدان بالابر برای امدادرسانی به ساختمان های مرتفع است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفـت: اگرچه آتش نشانی این شهرستان طی سالهای اخیر به برخی تجهیزات و ملزومات روز مجهز شده است، اما همچنان با نبود بالابر و فرسودگی بیش از حد خودروهای امداد و نجات مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال خودرو نیسان پیشرو آتش نشانی تربت حیدریه که نزدیک به ۲۰ سال عمر دارد، اغلب در میانه راه ماموریت دچار مشکل شده و به امدادرسانی نیاز پیدا می کند.
چوپان افزود: این در حالیست که خودرو پیشرو نیازمند سرعت عمل بالا است و تا قبل از رسیدن دیگر خودروها و تجهیزات کار خاموش کردن آتش را آغاز می کند.

کمبود تجهیزات آتش نشانی تربت‌حیدریه نیازمند امدادرسانی است

وی بیان داشت: سازمان آتش نشانی تربت حیدریه در مجموع دارای سه ایستگاه در نقاط مختلف با بهره مندی از ۱۰ دستگاه خودرو و سه موتورسیکلت است که پاسخگوی نیاز این شهر مهم و رو به رشد خراسان رضوی نیست.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه عمده‌ترین مانع برای تجهیز ناوگان موتوری آتش‌نشانی این شهرستان را تفسیر و استنباط مسوولان بالادستی این نهاد از قوانین وزارت کشور عنوان و اظهار تعجب کرد: به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ردیف های خاص اعتباری تعلق می‌گیرد، همچنین شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نیز از حمایت بودجه ای برخوردارند ولی تربت‌حیدریه با ۱۵۰ هزار نفر سکنه شهری، هیچ ردیف اعتباری ندارد!
وی افزود: از مسوولان بالادستی درخواست داریم، حداقل سالی یک دستگاه خودرو امدادی به آتش نشانی تربت حیدریه اختصاص دهند تا در کنار حمایت های شهرداری شرایط ضعیف موجود را ارتقا دهیم.

چوپان تصریح کرد: فرسوده بودن خودروهای امداد و نجات و نبود بالابر در شرایطی مدیریت می شود که سازمان آتش نشانی تربت حیدریه در ساختمانی فرسوده مستقر است، بطوریکه یک حادثه قهری جدی می تواند به مختل شدن امور منجر شده و بحرانی جدی در این شهر پدید آورد.

وی گفت: احداث ساختمان استاندارد آتش نشانی تربت حیدریه دستکم به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین آن با شرایط کنونی درآمد و هزینه شهرداری دور از ذهن است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه خواستار توجه ویژه مسوولان و نهادهای ذیربط به مشکلات و کمبودهای آتش نشانی تربت حیدریه شد.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد بدون احتساب شهرستانهای منتزع شده از آن، افزون بر ۲۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آنها در حوزه خدماتی شهرداری زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha