دانشگاه شیراز جوانان را به ایده‌پردازی برای ساختمان جدید دانشکده مکانیک فراخواند

شیراز - ایرنا – دانشگاه شیراز با همکاری یک خیر نیک اندیش تصمیم گرفته تا فرم و ساماندهی احداث دانشکده مکانیک این دانشگاه را به ایده‌های نسل جوان بسپارد.

به گزارش ایرنا، دانشکده‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز با بیش از ۶۰ سال سابقه علمی در چهار گروه مهندسی مکانیک جامدات، مهندسی حرارت و سیالات، مهندسی انرژی –هوافضا و مهندسی هسته‌ای فعال است.

این دانشکده در زمان حاضر در خیابان ملاصدرا شیراز فعال است اما به دنبال سیاست دانشگاه شیراز در طرح تجمیع دانشکده‌های مختلف در پردیس ارم برای کاهش هزینه‌های بالایی که پراکندگی‌ ساختمان‌ها به این دانشگاه تحمیل می‌کند، قرار است ساختمان جدید دانشکده مکانیک نیز به ارم بیاید.

به گفته مسئولان این دانشگاه قرار است دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز به متراژ حدود یک هزار و ۸۰۰ مربع در قالب دو بال شکل گیرد.

امروز دانشگاه شیراز فراخوانی منتشر و اعلام کرد که با هدف استفاده از نظرات و ایده‌های نسل جوان، به‌ویژه دانشجویان خلاق این دانشگاه، از ایده‌های تخصصی برای احداث ساختمان جدید دانشکده‌ مهندسی مکانیک استقبال و ایده‌ فرم و سازماندهی فضایی این دانشکده را جذب می‌کند.

تجربه خوش اعتماد به نسل جوان؛ محرک تصمیم خیر دانشکده‌ساز

دکتر عطاالله ربیعی رئیس دانشکده‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز در این ارتباط به خبرنگاران گفت: خیر سازنده دانشکده مکانیک تجربه‌های متعدد خود در فعالیت‌های عمرانی، تجربه‌ بسیار نیکی در راستای استفاده از نظرات نسل جوان داشته است.

به گفته او این خیر که از دانش‌آموخته‌های قدیمی دانشگاه شیراز و از افراد موفق و صاحب‌نام در فرآیند تولیدات صنعتی در داخل و خارج از کشور نیز هست، تمایل دارد تا از نظرات این نسل، به‌ویژه دانشجویان دانشگاه شیراز استفاده شود.

آنطور که رئیس دانشکده‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز گفت: این خیر در راستای ارج نهادن بر ایده‌پردازی متخصصان جوان جایزه‌هایی نیز برای ایده‌های برتر در نظر گرفته که بر این اساس به اثر برگزیده این فراخوان ایده پردازی۴۰ میلیون تومان، اثر دوم ۲۵میلیون تومان، اثر سوم ۲۰میلیون تومان و اثر چهارم ۱۵میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

دانشگاه شیراز جوانان را به ایده‌پردازی برای ساختمان جدید دانشکده مکانیک فراخواند

هویت، اقلیم و اقتصاد؛ معیارهای ارزیابی ایده‌ها

ربیعی خطاب به علاقمندان به ارایه ایده خود در طراحی فرم و سازماندهی فضایی دانشکده جدید مکانیک دانشگاه شیراز عنوان کرد که هویت ملی و دانشگاه شیراز، اقلیم و بستر ساختمان و اقتصاد ساختمان از معیارهای ارزیابی ایده‌های ارایه شده است.

او با دعوت از جوانان متخصص و خوشفکر برای ارایه ایده‌های خود، یادآور شد: متراژ، موقعیت زمین و دیگر اطلاعات لازم برای طراحی این ساختمان در سایت دانشکده‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز به نشانی https://mee.shirazu.ac.ir بارگزاری شده است و متقاضیان غیر از مراجعه به این سایت، برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به‌صورت حضوری نیز به دفتر ریاست دانشکده‌ مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز مراجعه کنند.

اکنون مسئولان این دانشکده امیدوارند تا نسل جوان و به‌ویژه دانشجویان دانشگاه شیراز بتوانند با ارایه ایده‌هایی کارا، اثر ماندگاری از خود به جای بگذارند و ساختمان جدید دانشگاه با سابقه مکانیک این دانشگاه در زمان مقرر و با فرمی ماندگار در پردیس ارم قد علم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha