هوای کرمانشاه خنک‌تر می‌شود

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85132244
هوای کرمانشاه خنک‌تر می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ورود یک موج کم رطوبت به استان از امروز موجب کاهش نسبی دمای هوا می‌شود.

سعید قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، موجی کم رطوبت از امروز تا روز پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: این موج ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، ممکن است در بعضی ساعات بارش های خفیف و پراکنده ای نیز همراه با وزش باد و رعدوبرق، برای سطح استان در پی داشته باشد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: احتمال این بارش ها، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و در نواحی کوهستانی شمال و شرق استان بیشتر به نظر می رسد.

قاسمی یادآور شد: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده نیز ، شرایطی نسبتاً پایدار در جو منطقه حاکم می شود که مهمترین پیامد آن، افزایش نسبی دمای هوا در غالب نقاط استان خواهد بود.

وی گرمترین و خنکترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب خسروی با ۴۰ درجه و هلشی، حمیل و ماهیدشت با ۱۰ درجه گراد بالای صفر اعلام کرد.

قاسمی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین ۱۴ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha