۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85132196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ علنی ترامپ-دسانتیس با داغ شدن کارزارهای انتخاباتی ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- جنگ طولانی مدت بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و رقیب انتخاباتی وی به اوج رسیده و انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه به صحنه جدیدی برای جنگ علنی نامزدهای ارشد این حزب تبدیل شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای هیل ضمن اعلام این مطلب افزود: تنش بین دونالد ترامپ و ران دسانتیس در روزهای اخیر به خوبی نمایان شد زیرا آنها در رویدادهای مبارزاتی که در فاصله بیش از هزار مایل از یکدیگر برگزار شد، علیه یکدیگر حمله لفظی کردند.

بعد از این که فرماندار فلوریدار در حمله به ترامپ مدعی شد اگر به کاخ سفید راه یابد، هشت سال طول می کشد تا کشور را سامان دهد، ترامپ به او به صراحت پاسخ داد «چه کسی حوصله دارد که هشت سال صبر کند؟»

ترامپ اظهارات دسانتیس را گیج کننده توصیف کرد و گفت اگر هشت سال زمان نیاز باشد این رئیس جمهوری را نمی خواهیم.

دسانتیس در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترامپ در طعنه به او گفت: پس چرا او در ۴ سال اول ریاست جمهوری اش این کار را انجام نداد؟

هیل نوشت، اظهارات دو نامزد جمهوری خواه علیه یکدیگر تنها بخشی از رقابت سخت بین دو نامزدی را نشان می دهد که تا قبل از این متحدان سیاسی یکدیگر بوده اند.

در حالی که فرماندار فلوریدا در بیشتر نظرسنجی های عمومی از ترامپ عقب تر است اما ترامپ از ماه قبل آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام و حتی قبل از این که دسانتیس رسما وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود از وی انتقاد کرده است.

در عین حال، دسانتیس هفته گذشته به صراحت اعلام کرد که ساکت نخواهد نشست و به حملات پاسخ خواهد داد.

هیل نوشت: تاکنون هیچ یک از رقبای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا مورد حمله ترامپ یا دسانتیس که در نظرسنجی ها بسیار جلوتر از بقیه هستند قرار نگرفته اند. ترامپ در یک برنامه رادیویی توضیح داد که با توجه به این که دسانتیس در جایگاه بعد از او در نظرسنجی ها قرار دارد او را هدف حمله قرار داده است.

جمهوری خواهان مدعی اند نزاع بین ترامپ و دسانتیس اجتناب ناپذیر است. رئیس جمهوری قبلی آمریکا سابقه رقابت های انتخاباتی در زمین سوخته را دارد و دسانتیس جاه طلبی های سیاسی اش را به شهرتش در خصوص مقابله با همه انتقادات گره زده است.

برخی از نزاع این دونامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال می کنند. برخی معتقدند اکنون وقتش رسیده که حزب جمهوری خواه و ائتلاف‌های مختلف آن اختلافات خود را به ویژه بعد از چرخه انتخابات میاندوره ضعیفی که باعث شکست بسیاری از جمهوری خواهان شد، کنار بگذارند.

با این حال تنش بین دو نامزد جمهوری خواه بدون پیامد نیز نخواهد بود و تلاش های حزب جمهوریخواه را برای سلطه دوباره بر کاخ سفید تضعیف خواهد کرد. این موضوع همچنین این خطر را که هر یک از نامزدهای جمهوری خواه به صورت آسیب دیده از انتخابات مقدماتی خارج شوند، افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha