۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 85132133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادامه امتناع آلمان از ارسال موشک های تاروس به اوکراین

تهران – ایرنا – دولت آلمان به رغم اعلام قبلی برای پیوستن به انگلیس برای ارسال موشک های دوربرد هوا به زمین (تاروس) به اوکراین، از عمل به وعده قبلی خود سرباز زد.

به گزارش ایرنا از شبکه دویچه وله آلمان، "بوریس پیستوریوس" وزیر دفاع این کشور شب گذشته اعلام کرد که کشورش طرحی برای تامین نیاز تسلیحاتی اوکراین به موشک های کروز از نوع تاروس ندارد، اما ممکن است بار دیگر در طرح قبلی خود برای ارسال جت های جنگنده مدرن غربی به آن کشور بازنگری کند.

این مقام آلمانی جمعه گذشته نیز در گفت وگو با شبکه ان تی وی، گفته بود: ما هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته ایم و نگرش بسیار محتاطانه ای نسبت به این موضوع داریم، من همیشه در مورد آن بسیار صریح بوده ام و این دیدگاه تا به امروز تغییر نکرده است.

دولت اوکراین هفته گذشته از آلمان خواسته بود موشک های کروز تاروس با برد ۵۰۰ کیلومتر با دقت بالا را در اختیار این کشور قرار دهد.

اگرچه در همان موقع سخنگوی وزارت دفاع آلمان با اعلام این خبر و بدون ارائه جزئیات تاکید کرده بود که هنوز معلوم نیست برلین با این درخواست کی‌یف موافقت کند، اما وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی کشورش به صراحت اعلام کرد که برلین در حال حاضر موشک های تاروس را به کی یف تحویل نخواهد داد، اما تا دو هفته دیگر تصمیمات دیگری را در این خصوص اتخاذ می کند.

چنانچه آلمان کروز دوربرد را به اوکراین بدهد، بعد از انگلیس دومین کشوری خواهد بود که به این کشور چنین موشکی تحویل می‌دهد.

امریکا تاکنون از تامین موشک‌های سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) با برد ۲۹۷ کیلومتری به اوکراین خودداری کرده است، زیرا این نگرانی وجود دارد که اوکراین می‌تواند از آنها برای حمله به داخل مرزهای بین‌المللی روسیه استفاده کند.

اوکراین ماه هاست که خواهان این نوع تسلیحات است، اما حمایت متحدان غربی بر ارائه سلاح های کوتاه برد متمرکز شده‌ است.

از تاروس می توان برای ضربه زدن به اهداف با ارزش، نیروها یا محل های تخلیه سوخت در اعماق خطوط مقدم استفاده کرد و قابلیت انهدام اهداف سخت مانند سنگرهای مدفون در اعماق زمین را دارد. گفته شده این موشک توانایی رسیدن به مسکو را دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha