۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85132099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناسب سازی پایانه مرزی چذابه برای استقبال از زائران اربعین حسینی

اهواز- ایرنا- فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: مناسب سازی پایانه مرزی چذابه برای مدیریت هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی امسال در حال انجام است.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه و طرح‌های عمرانی که در این پایانه برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در حال انجام است، بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر وزارت کشور و استانداری خوزستان و همچنین استفاده از تجارب سال‌های پیش در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، مناسب سازی مرز چذابه برای استقبال از مسافران عتبات عالیات در حال انجام است.

وی افزود: مناسب سازی مرز چذابه برای مقابله با گرمازدگی و رفع مشکل تراکم جمعیت در زمان برگزاری مراسم از جمله طرح‌هایی است که انجام می‌شود.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه ارائه خدمات در مرز چذابه به زائران اربعین حسینی در بهترین حالت باید انجام شود، گفت: هرآنچه در توان داریم برای ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی مختلفی در مرز چذابه برای استقبال هرچه بهتر از زائران اربعین حسینی در حال انجام است، افزود: این طرح‌ها در زمینه راه، ایمنی، نصب علائم، خط کشی، تاسیسات آب و فاضلاب، برق، حمل ونقل، بهداشت و درمان، ایجاد پارکینگ، اعمال خدمات شهری و ایجاد سایبان و مه پاش هستند.

سیلاوی با بیان اینکه قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی باید این طرح‌ها به اتمام برسند، اظهارکرد: با توجه به گرمای هوا در مراسم اربعین حسینی امسال ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات خنک سازی و تامین آب اشامیدنی و ایجاد سایبان در طول مسیر مدنظر است.

۲ مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان هر ساله میزبان زائران مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha