حدود ۱۳ هزار ساوجی مشمول مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ

ساوه - ایرنا - حدود ۱۳ هزار ساوجی مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید یارانه در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک هستند.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم خرداد سال قبل با افزایش یارانه نقدی گام بزرگی برای مهار عوامل ساختاری تورم را آغاز کرد و امسال در نظر دارد در قالب طرح کالابرگ الکترونیک به منظور حمایت از معیشت خانواده ها یارانه افراد را افزایش دهد.

این مرحله از طرح هم اکنون در سراسر کشور کلید خورده و دولت در گام اول می خواهد اعتبار خرید یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را ۲۰ درصد افزایش دهد؛ اقدامی که پیش بینی می شود با تحقق اهداف خود و مدیریت صحیح گام بزرگی در مهار تورم باشد.

دولت در گام اول می خواهد اعتبار خرید یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی را ۲۰ درصد افزایش دهد

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک خانواده های تحت پوشش نهادهای اجتماعی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شدند که این تعداد در شهرستان ساوه حدود ۱۳ هزار نفر است.

معاون هماهنگی عمرانی امور عمرانی فرماندار ویژه ساوه روز سه شنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه سال‌جاری در ۲ بخش ویژه خانواده های تحت حمایت و سایر خانواده ها در این شهرستان همزمان با کشور آغاز شده است.

«صالح کربلایی حسنی» افزود: در مرحله جدید که یارانه اعتباری خانواده های تحت پوشش نهادها به شرط خرید بیش از ۷۰ درصد کل یارانه ۲۰ درصد افزایش یافته که سرپرستان خانواده ها برای بهره مندی می توانند از ۴۵۰ پایانه فروش فعال ساوه خریدهای خود را انجام دهند.

بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

سرپرستان خانواده ها برای بهره مندی می توانند از ۴۵۰ پایانه فروش فعال ساوه خریدهای خود را انجام دهند

وی با بیان اینکه ۴۵۰ پایانه فروش فعال ساوه برای اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک شامل فروشگاه ها و مغازه ها در سطح چهار شهر و برخی روستاهای بزرگ شهرستان است، یادآور شد: همچنین واحدهای صنفی دیگر نیز می توانند جهت مشارکت در اجرای طرح با مراجعه به اپلیکیشن شما (شبکه ملی اطلاعات) مراجعه و نسبت به اتصال واحد خود مراجعه کنند.

کربلایی حسنی گفت: همچنین سرپرستان سایر خانواده ها نیز می توانند به منظور بهره مندی از خرید یک ماه زودتر از واریز یارانه نیزبه صورت اختیاری به فروشگاه های متصل به طرح ملی کالابرگ الکترونیک مراجعه کنند.

حمایت دولت از اقشار کم‌درآمد مهمترین هدف از اجرای افزایش ۲۰ درصد اعتبار خرید یارانه در طرح ملی الکترونیک کالابرگ اعلام شده که «مهدی پیمانی» معاون کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شهرستان ساوه در این رابطه اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان چهار هزار و ۷۰۰ خانواده در قالب بیش از ۱۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این کمیته هستند.

«سید پیمان آل‌نبی» رییس اداره بهزیستی ساوه هم به ایرنا گفت: که هم اکنون در این شهرستان ۲ هزار و ۷۴۰ نفر از توانجویان تحت پوشش مشمول طرح افزایش اعتبار خرید یارانه هستند که در کنار آن مستمری ماهانه این نهاد حمایتی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع رسانی خواهد شد.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات(ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha