۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85131975
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فاز اول سامانه گرمسیری ایلام با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: فاز اول پروژه بزرگ سامانه گرمسیری در این استان به زودی تکمیل شده و با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: با تلاش ها و اقدامات شبانه‌روزی دولت سیزدهم، مرحله نخست سامانه گرمسیری به زودی تکمیل و با حضور رییس جمهور در سفر به استان ایلام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این مرحله ۲ هزار هکتار و در مرحله دوم نیز حدود ۱۰ هزار هکتار زیر پوشش آبرسانی قرار می‌گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت طرح سامانه گرمسیری در ایجاد تحول و اشتغال در حوزه کشاورزی تاکید کرد: با وجود محدودیت های اعتباری، تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای تکمیل این سامانه اختصاص یافته است.

بهرام نیا در خصوص بازگشت زمین های واگذار شده منطقه آزاد تجاری مهران تاکید کرد: پیگیری های لازم توسط عوامل اجرایی ذی ربط از فردا در خصوص واگذاری زمین های منطقه به طور جد انجام می شود و باید از واگذاری هرگونه زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری شود.

استاندار ایلام یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم را توجه خاص به مقوله مسائل محوری مهم استان بیان کرد و گفت: هرکاری در هر جایی که به مشکل برخورد کرد باید در سریعترین زمان ممکن برطرف و حل شود.

وی از تصویب و تشکیل کمیته تخصصی حقوقی استان متشکل از متخصصان و کارشناسان حقوقی خبر داد و یادآور شد: این کمیته برای جلوگیری از مصادره کردن اموال منقول استان تشکیل خواهد شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه های حوزه کشاروزی و تامین آب اراضی پرداخت و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با تخصیص اعتبار لازم تا پایان شهریور تکمیل می‌شوند.

بهرام نیا گفت: پروژه‌های‌ کلانی و مهمی که سالهاست از کلنگ‌زنی آنان می گذرد و نیازمند اعتبار زیادی هستند، برای تکمیل در قالب قرارداد «بی او تی» به بخش خصوصی واگذار می شود که در این راستا مقرر شده بزودی ۹ دستگاه اجرایی ۹ پروژه مهم و کلان استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در استان، تصریح کرد: تمرکز اصلی دولت سیزدهم اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا باید افزایش راندمان و بهره‌وری و بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، تشریح الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲، ارائه گزارش تدوین سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در افق ۱۴۰۴ توسط دانشگاه ایلام، ارائه گزارش میزان پیشرفت فیزیکی طرح سامانه گرمسیری توسط مجری طرح، ارائه گزارش آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد مهران توسط شرکت مشاور و بررسی طرح‌هادی شهر جعفرآباد میشخاص از جمله دستورکارهای نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

ایجاد یک قرارگاه رسانه‌ای متشکل از ‌کلیه مدیران روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی با مدیریت استانداری و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ایجاد کمیته تخصصی حقوقی استان متشکل از کلیه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کارآزموده و خبره استان، تسریع در طرح کلیات وضع موجود طرح بازنگری جامع ‌شهر ایوان، تخصیص اعتبار لازم برای خرید مینی‌بوس و ون برای اربعین ۱۴۰۲، تعیین‌تکلیف فوری زمین واگذار شده منطقه ویژه مهران از جمله مصوبات این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha