۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85131966
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

از انسداد ۱۲ حلقه چاه آب در رباط کریم تا توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در شهریار

رباط کریم - ایرنا - مدیر امور منابع آب رباط کریم از پرکردن ۱۲ حلقه چاه آب غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت سالانه بیش از ۲۷ هزار متر مکعب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، جواد غفاری روز سه شنبه در این باره گفت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم تعداد ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز به عمق ۱۸۰ متر و آبدهی ۱.۴ لیتر بر ثانیه در محدوده عملکرد این امور در شهرستانک از توابع شهرستان رباط کریم پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج بیش از ۲۷ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این شرکت جلوگیری شد.

غفاری خاطر نشان کرد: امور منابع آب رباط کریم بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

توقیف یک دستگاه حفاری غیر مجاز در شهریار

از انسداد ۱۲ حلقه چاه آب در رباط کریم تا توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در شهریار

مدیر امور منابع آب شهریار، ملارد و شهر قدس از جمع آوری و توقیف یک دستگاه حفاری غیر مجاز در شهریار از نوع تراکتور در حین حفاری در منطقه کبودین شهریار خبر داد.

حیدر دهقانی افزود: با تلاش کارشناسان واحد بازرسی و نظارت امور منابع آب شهریار، یک دستگاه حفاری غیر مجاز در منطقه کبودین شهریار از نوع تراکتور در حین حفاری توقیف و به پارکینگ منتقل و چاه مذکور به عمق ۵۰ متر پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آب های سطحی و زیر زمینی، رسالت بزرگی است که بر دوش تمام امورهای منابع آب گذاشته شده، اظهار داشت: استفاده از هر گونه وسایل حفاری بدون داشتن مجوز جرم محسوب می شود و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دهقانی خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهریار بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha