۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85131880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در اصفهان ۳۶ درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد رشد داشته است.

محسن ضیائی در روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در استان اصفهان از شهرستان‌های اردستان، کاشان و آران بیدگل شروع و تاکنون پنج هزارو ۴۴۰ تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در این مدت ۶۲۸ هزار میلیارد ریال است، افزود: قیمت پایه هر کیلو گرم گندم با افت مفید و غیر مفید ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان است که برای حمایت از تولید این محصول راهبردی ۱۵ هزار ریال یارانه کاشت بابت تامین بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت در نظر گرفته شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: ۴۴ مرکز تعاون روستائی به همراه ۲ سیلوی ملکی و ۱۰ کارخانه آرد سازی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی در این استان از ابتدای خردادماه از شهر مهاباد شروع شده است و تاپایان شهریور ماه ادامه دارد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha