آب شرب روستاهای سیل‌زده گرمی و بیله‌سوار امروز وصل می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: آب شرب بیش از ۶۰ روستای سیل‌زده در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار وصل شده است و آب شرب هفت روستای باقیمانده نیز امروز وصل می‌شود.

علیرضا نعمت‌سلطانی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در جریان سیل اخیر در شهرستان‌های گرمی و بیله سوار خط انتقال آب شهر گرمی و ۶۰ روستای تابعه تخریب و جریان آب قطع شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران هم اکنون آب پایدار اغلب این روستاها وصل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب شهر گرمی به صورت پایدار تامین می‌شود، اظهار کرد: نزدیک ۲۶۰ لیتر برثانیه آب وارد تصفیه خانه گرمی می‌شود که این میزان پاسخگوی نیاز جمعیت ۶۰ هزار نفری شهر گرمی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در عین حال از شهروندان خواست با توجه به خشکسالی چند سال اخیر منطقه همچنان در مصرف آب صرفه جویی کرده و از این نعمت الهی بهینه استفاده کنند.

نعمت سلطانی همچین درباره تامین آب شرب روستاهای خسارت دیده از سیل شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: خط انتقال آب شرب هفت روستای باقیمانده در این شهرستان در حال بازسازی است و تلاش می‌شود امروز بازسازی آنها اتمام و جریان آب وصل شود.

به گزارش ایرنا در هفته‌های اخیر بارش شدید باران منجر به وقوع مکرر سیل در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت‌های سنگینی به بخش‌های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی و راه‌ها، بخش‌های تولیدی و مسکن شهروندان وارد کرده است.کانون بارشها و سیل اخیر شهرستانهای گرمی، انگوت،بیله سوار بوده است هر چند سیل به شهرستانهای کوثر و مشگین شهر هم خسارتهای سنگینی وارد کرد.

به گفته کمال الدین میرجعفریان در اثر سیل اخیر بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف وارد شده است که از جمله آن می‌توان به تخریب بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی اشاره کرد. با توجه به وسعت خرابی‌ها و خسارت‌های وارده انتظار می‌رود سازمان مدیریت بحران کشور، و سازمان برنامه و بودجه در اسرع وقت نسبت به جبران خسارتهای وارده اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha