۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85131480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزش باد شدید در خراسان جنوبی تا پایان هفته ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امروز تا پایان هفته جاری افزایش سرعت وزش باد و ابر در منطقه قابل پیش‌بینی است که سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی امروز و فردا در ساعت عصر تا شب افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک، به تناوب افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران در برخی نقاط قابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: به تدریج از چهارشنبه تا جمعه وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش شدید تا خیلی شدید باد در این استان از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه ۱۸ خرداد مطابق هفته گذشته هشدار سطح زرد صادر کرد.

منطقه اثر این وضعیت جوی ۱۱ شهرستان استان اعلام شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین روند تغییرات دما تا صبح پنجشنبه به طور نسبی افزایشی است و هوا نسبت به شرایط عادی فصل، گرمتر می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم و طبس با بیشینه دمای ۴۳ درجه گرمترین و سربیشه با کمینه دمای ۱۲ درجه خنک‌ترین نقطه استان بودند، تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۱۸ و ۳۶ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha