۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85131461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارادت به ولایت فقیه و مردمی بودن مهمترین ویژگی قیام ۱۵ خرداد است

قرچک - ایرنا - نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: عشق و ارادت به ولایت فقیه و مردمی بودن، مهمترین ویژگی قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین است که آن را در تاریخ سراسر افتخار ایران جاودانه ساخت.

حسین نوش‌آبادی روز دوشنبه در حاشیه راهپیمایی مردم شهرستان قرچک در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود آن که در تاریخ مبارزات انقلابی مردم ایران علیه ظلم و استبداد، تحرکات متعددی صورت گرفت ولی این قیام ۱۵ خرداد است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامین در بهمن ۵۷ شد ، قیامی که عشق و اردات به ولایت فقیه و مردمی بودن مهمترین شاخصه آن بود.

وی اظهار داشت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در جو خفقان و امنیتی دوران ستم‌شاهی رخ داد و موجب شد تا هیمنه پوشالی رژیم طاغوت در هم شکسته و مردم جرأت و جسارت اعتراض به ظلم وستم را به خود راه دهند و این حرکت موجب بیداری مردم و بالارفتن درک سیاسی آحاد جامعه گردید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم دشت ورامین در قیام خونین ۱۵ خرداد جان خود را تقدیم راه خدا کردند تا با پیشگامی در این مسیر، نام خود را در دفتر زرین انقلاب اسلامی ثبت کنند، در این مسیر جان خود را فدا کردند تا حریم ولایت فقیه حفظ شده و مسیر برای پیروزی انقلاب اسلامی هموار گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهدای قیام ۱۵ خرداد طلایه داران انقلاب اسلامی و حرکت توفنده مردم در مقابله با رژیم ستم‌شاهی هستند، شهیدان این قیام مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند ولی حرکتی که آنان آغاز کردند هیچگاه فراموش نشد و تا به امروز در دفاع از ارزش‌های اسلامی ادامه دارد.

نوش‌آبادی تأکید کرد: دفاع از حریم ولایت فقیه مردم دشت ورامین تنها به قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ محدود نمی‌شود بلکه مردم این دیار همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و با تمام توان از حریم ولایت فقیه حراست کرده و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سید مرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیر هوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha