۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85131383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناوه: قیام ۱۵ خرداد حلقه وصل حوادث تاریخی ایران است

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ حلقه وصل نهضت‌ها و حوادث تاریخی در ۲ قرن اخیر ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۵ خرداد در مسجدالنبی (ص) شهر گناوه اظهار کرد: در ۲ قرن اخیر شاهد سه قیام و نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه و ملی‌شدن صنعت نفت در ایران بودیم که قیام ۱۵ خرداد حلقه وصل به آنها است.

وی افزود: در حالی که این سه نهضت برای حذف سیاسی نظامی یک کشور نبود، اما قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ حلقه وصل به این نهضت‌ها است و امام خمینی (ره) آن را مقطع انقلاب اسلامی بر شمردند و مبارزات خودش را در برابر ظالمان و مستکبران شروع کرد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: یکی از اهداف انبیا و اولیای الهی مبارزه با طاغوت بود که امام راحل(ره) در این مسیر پا گذاشت و به مبارزه با ستمگران پرداخت و آن را جامه عمل پوشاند.

رکنی‌حسینی اضافه کرد: شهید آیت الله مطهری که سالها شاگردی امام راحل را داشتند در بازگشت از سفر فرانسه و دیدار با رهبر در پاسخ به دوستانش که از او پرسیده بودند از ایشان چه دیدید، فرمود که ایمان به خدا، هدف مشخص، راه انتخاب شده و توجه به ملت وجود داشت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در مقابل مردم خاشع و تواضع داشت و خود را خادم می‌دانست و در برابر مستکبران باعزت و اقتدار ایستاد و در شب ۱۵ خرداد که دستگیر شدند، به دستگیر کنندگان خود دلداری می‌داد و هرگز هیچ گونه ترسی به خود راه نداد.

رکنی حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، بیان کرد: شهدای این قیام حق بزرگی بر گردن ملت دارند و همگان وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدای والامقام باشیم.

امام جمعه گناوه گفت: باگذشت بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار برده‌اند که با عنایات الهی و اهل بیت (ع) و وجود پربرکت رهبری و حمایت مردم، همه آنها یکی پس از دیگری خنثی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha