صلاحیت افراد را شورای نگهبان و شایستگی  آنها را مردم تعیین می کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه در گذشته مردم ایران افرادی را انتخاب کردند که صلاحیت این کار را نداشتند، گفت: درست است که شورای نگهبان صلاحیت افراد را تایید می کند اما دیگر تایید شایستگی ها دست ملت ایران است و باید گفت این شورا کف را می تواند انتخاب کند و سقفش با مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «علی سعیدی» روز یکشنبه در آِیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع کرمانشاه خطاب به مردم ایران، افزود: چرا شما دور اول که به یه آقایی رای دادید باز هم در دور دوم رای دادید، اینها حجاب را قبول نداشتند و حجاب را مسخره می کردند و متاسفانه عمامه به سر هم بودند.

وی ادامه داد: گفتیم رای ندهید مواظب باشید ولی مردم گوش نکردند و رای دادند و حتی حضرت آقا نیز چند بار گفتند که دهه ۹۰ دهه موفقی نبود و اخیرا نیز از دیپلماسی التماسی و سازشگری انتقاد کردند لذا مردم باید بدانند یک رییس جمهور انقلابی با یک رییس جمهور متمایل به غرب چه تفاوتی دارد و دومی تمام تلاشش این بود که کشور را به آمریکا تقدیم بکند.

این مقام مسوول۰ در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی پیش رو تاکید کرد و گفت: چرا باید نظرسنجی ها بگوید که ۴۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند ، مردم ما اینطور نبودند ، این نظرسنجی ها از کجاست ، چه کسانی به نظرسنجی پاسخ می دهند؟

حجت الاسلام سعیدی بیان داشت: درست است که ما مشکل داریم اما دشمن هم پایش را روی فشار گذاشته است تا ما را از انقلاب جدا کند لذا مردم باید هوشیار باشند که انتخابات عکس العمل جهانی دارد و اگر مشارکت پایین باشد دشمن سواستفاده می کند.

وی افزود: درست است که مردم در تظاهرات روز قدس و ۲۲ بهمن شرکت می کنند اما انتخابات مساله دیگری است و کسانی که منبر و قلم دارند باید با مردم صحبت کنند ، مردم ما دلسوز و هوشمندند و می فهمند ، اگر انقلاب ضربه بخورد جواب خدا را چه می خواهیم بدهیم، بنابراین ما تکلیف داریم.

حجت الاسلام سعیدی گفت: ما متوجه گرانی و وضعیت اجاره خانه و گرانی مسکن هستیم اما نباید اینها باعث شود تا مردم از انقلاب دست بردارند، مردم باید بین انقلاب و مشکلاتشان تفاوت قائل باشند.

وی به وضعیت سوریه و ترکیه اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت سوریه ده ها برابر از ما خراب تر است و اصلا وضعیت ما با سوریه قابل مقایسه نیست اما چطور ۷۵ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند و ۸۰ درصد شرکت کنندگان به بشار اسد رای می دهند؟

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: آیا بشار اسد از رهبر و رییس جمهور ما قوی تر است؟ آیا مردم سوریه وضعیتشان از ما بهتر است؟ سوریه را ویران کردند ، در زلزله پنج هزار نفر کشته شدند اما مردم ، بشار اسد را قهرمان خود می دانند.

وی افزود: ۸۰ درصد مردم ترکیه با چه امیدی پای صندوق رای آمدند؟ ترکیه ۴۵۹ میلیارد دلار بدهکار است، ۵۰ هزار نفر در زلزله کشته شدند ، چند شهر و استان ویران شد اما با وجود آوارگی ، گرسنگی و تورم ۴۵ درصدی ، ۸۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر انقلاب اسلامی بتواند پنج مرحله را به سلامت طی کند انقلاب موفقی است و می توان ادعا کرد انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب های توحیدی گذشته و انقلاب های معاصر موفق تر است.

حجت الاسلام سعیدی افزود: ملت ایران در طول ۴۴ سال چه عظمتی برای آینده خلق کردند و چه افتخاری برای پیشینیان به ارمغان آوردند.

وی بستر سازی را اولین مرحله انقلاب نام برد و گفت: امام خمینی (ره) از سال ۴۲ آرام آرام بستر لازم را فراهم کرد، ابتدا خواص و سپس دسته دسته مردم گرایش پیدا کردند، در سال ۵۷ مردم آماده تحول بودند منتهی ابتدا تحول فکری و انقلابی لازم بود و این تحول در زنان و مردان به وجود آمد.

حجت الاسلام سعیدی رکن اول انقلاب را رهبری و رکن دوم را مردم دانست و گفت: این مردم هستند که باید تلاش کنند رژیم جاهلی سقوط کند.

به گفته وی دومین مرحله انقلاب پیروزی و سومین مرحله نیز استقرار است ، حجت الاسلام سعیدی مرحله چهارم را انتقال رهبری بیان کرد و گفت: این مرحله بعد از مرگ پیامبر اسلام با خیانت مردم و خواص شکل نگرفت و در حقیقت زیارت عاشورا سند خیانت امت است اما بعد از وفات امام خمینی (ره) مجلس خبرگان در بعد ازظهر ۱۴ خرداد سال ۶۸ شخصیت فقیه بزرگوار امام خامنه ای را به عنوان جانشین رهبری معرفی کرد.

وی تاکید کرد که مجلس خبرگان ، ولی فقیه را نصب نمی کند بلکه مصداق را تعیین می کند و بعد این مردم هستند که باید پای کار بیایند و به عنوان مثال بعد از معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین توسط پیامبر مردم باید می گفتند یا مرگ یا علی ، در حقیقت گناه این همه خیانت در ۱۵ قرن هم گردن مردم و هم کسانی است که این الم شنگه را به پا کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا استمرار را پنجمین مرحله هر انقلابی نام برد و گفت: هیچ انقلابی در تاریخ استمرار پیدا نکرده است و انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که وارد مرحله پنجم استمرار شده است و این انقلاب تا ظهور امام زمان باید ادامه پیدا کند و مردم نیز باید در کنار رهبری باشند.

حجت الاسلام سعیدی با طرح این پرسش که آماده سازی برای حضرت مهدی (عج) چگونه است؟ پاسخ داد: باید داعش در عراق نابود بشود، باید سوریه در منطقه مقاومت بماند ، باید یمن دستخوش توطئه استعمارگران قرار نگیرد که همه اینها رسالت ملت ایران است و انصافا ملت ایران تا به حال به زیبایی عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ هیچ ملتی مانند ملت ایران پیدا نشده است، افزود: راه ادامه دارد و این راه صبر، مقاومت و تلاش می خواهد و سختی ها ادامه دارد.

حجت الاسلام سعیدی در پایان به ۲ روایت اشاره کرد که با انقلاب اسلامی ایران مطابقت دارد، وی گفت: از امام کاظم(ع) روایت است که مردی از قم قیام می کند و مردم را به حق دعوت می کد و مردم مانند براده های آهن بر محور او جمع می شوند و طوفانهای سخت اینها را نمی لرزاند و از جنگ نمی ترسند.

وی افزود: در روایت دیگری از پیامبر اسلام(ص) است که مردی از مشرق قیام می کند و زمینه ساز حکومت مهدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha