۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85131019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییرات اقلیمی مردم پرتغال رو مجبور به مهاجرت کرده است

تهران-ایرنا- آتش‌سوزی سال‌های گذشته در کشورهای جنوب اروپا مثل پرتغال موجب شده بسیاری از ساکنان مناطق جنگلی مجبور به ترک خانه‌های خود و حتی سکونت در چادر شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، در بسیاری از نقاط کشور پرتغال مردم به خاطر آتش سوزی مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند. در آتش‌سوزی چند سال گذشته مناطق جنگلی پرتغال ۶۶ نفر جان خود را از دست دادند.

صندوق جهانی طبیعت (WWF) در اسپانیا در گزارشی در سال ۲۰۱۷ از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در کشورهای جنوب اروپا به خصوص اروپا هشدار داده بود. در چند سال گذشته به گفته این صندوق تغییرات اقلیمی در کشورهای این منطقه بیش از حد سریع بوده که آتش‌سوزی‌های متعددی را ناشی شده است.

طبق این گزارش در سال‌های گذشته معمولاً در فصول گرم سال آتش‌سوزی یکی از حوادث معمول کشور پرتغال و دیگر کشورهای همسایه بوده و حالا بسیاری از شهروندان این کشور به خاطر شرایط مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کنند.

انجمن طبیعت پرتغال (ANP) نیز از وضعیت هشدار اقلیمی در این کشور خبر داده و می‌گوید بسیاری از مناطق جنگلی مستعد آتش‌سوزی هستند و همین امر موجب شده شهروندان ساکن این مناطق ترجیح دهند که حتی در چادر زندگی کنند.

طبث گزارش صندوق جهانی طبیعت پرتغال در سه دهه گذشته بیشترین آسیب را از آتش‌سوزی‌های جنگلی در دریای مدیترانه داشته است.

گفته می‌شود یکی از مشکلات کلیدی بسیاری از ساکنان و شهروندان در پرتغال عدم مدیریت جنگل و نوع پوشش گیاهی این مناطق از سوی دولت بوده است. محققان پیش‌بینی می‌کنند که طی یک دهه آینده آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha