۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۵۹
کد خبر: 85130788
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اشغالگران آمریکایی بار دیگر نفت سوریه را سرقت کردند

دمشق - ایرنا - اشغالگران آمریکایی منابع سوریه را تاراج می کنند و بار دیگر با سرقت مقادیری از نفت این کشور در شرق رود فرات آنرا به سرزمین های تحت اشغال خود در مرز سوریه وعراق انتقال دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، نیروهای اشغالگر آمریکایی بار دیگر ۴۵ تانکر مملو از نفت سرقت شده از سوریه را به شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه منتقل کردند.

بارها مقامات سوری این سرقت نفت اشغالگران آمریکایی را محکوم کرده و از سازمان ملل درخواست کرده اند از این سرقت اشغالگران جلوگیری کند.

منابع محلی از حومه الیعربیه در مرز با عراق به خبرنگار سانا گفتند که نیروهای اشغالگر آمریکایی طی ساعات گذشته تانکرهای مملو از نفت دزدیده شده سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه در حومه شرقی الحسکه در مرز با عراق به پایگاه های خود در شمال عراق منتقل کردند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

طی روزهای گذشته نیز منابع محلی در حومه الیعربیه گفتند: یک کاروان متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا متشکل از ۳۳ تانکر نفت سرقتی سوریه، خاک سوریه را ترک کرد و از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه در حومه حسکه وارد عراق شد.

پیش از این هم منابع محلی در ماههای گذشته اعلام کردند که یک کاروان از نیروهای اشغالگر آمریکایی شامل ۲۳ کامیون و تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه عبور و راهی خاک عراق شده است.

کاروان نیروهای اشغالگر آمریکایی نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha