استاندار: همکاری‌های اقتصادی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق توسعه می‌یابد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست استانداران استان‌های مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق در ارومیه گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی با اقلیم کردستان عراق از نتایج مهم این نشست بود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در گفت وگوی خبری افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و از تاکیدات رییس جمهور، توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه است.

وی اضافه کرد: در این نشست که با حضور وزیر کشور برگزار شد، مباحث مختلفی در رابطه با زمینه‌های همکاری مشترک با استان‌های اقلیم کردستان عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معتمدیان ادامه داد: مذاکرات صورت گرفته در این اجلاس منجر به توافقاتی در رابطه با توسعه همکاری‌های اقتصادی در سطح منطقه شد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴ ساعته کردن فعالیت مرزها و حذف موانع در مسیر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و تصمیم‌گیری برای بازگشایی ۲ معبر جدید در این استان با اقلیم کردستان عراق از جمله توافقات این نشست بود.

معتمدیان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طبق تاکیدات رییس جمهور، روابط دو جانبه با استان‌های همجوار را آغاز کرده‌ایم بطوریکه در حوزه مبادلات تجاری سال گذشته از مرز تمرچین یک میلیارد دلار کالا به اقلیم کردستان عراق صادرات داشتیم.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مواردی که در این نشست بررسی شد، حمل یکسره کالا از مرزها بود که قرار شد در خصوص کالاهای فاسد شدنی از ارومیه به اربیل و بالعکس این کار صورت گیرد.

استاندار: همکاری‌های اقتصادی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق توسعه می‌یابد

به گزارش ایرنا، نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه در ارومیه برگزار شد.

در این آیین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه از کشورمان و استانداران اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق هم حضور دارند.

همچنین در این اجلاس که روز جمعه هم ادامه دارد، هیات‌های بلند پایه سیاسی و اقتصادی کشورمان و اقلیم کردستان عراق از ۲ واحد صنعتی و بیمارستان میلاد ارومیه بازدید کردند.

گسترش روابط تجاری و تسهیل در واردات و صادرات کالا و همچنین افزایش مبادلات تجاری، گسترش بازارچه های مرزی و تعمیق روابط مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

آذربایجان غربی ۲۵۰ کیلومتر با اقلیم کردستان عراق مرز مشترک دارد و شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و سردشت، مناطق مرزی این استان با این اقلیم را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha