یاد امام راحل(ره) در دانشگاه محقق اردبیلی گرامی داشته شد

اردبیل - ایرنا - سالروز ارتحال امام امت (ره) و قیام ۱۵ خرداد طی آئینی با حضور استادان و جمعی از دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی گرامی داشته و به نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی در پیروزی انقلاب پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی روز شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد این دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) تنها شخصیتی بود که عالم، فقیه، حکیم، عارف، مفسر و مجتهد بود، گفت: این شخصیت بی نظیر، جان خود را در راه دین گذاشت و از اسلام و مردم دفاع کرد.

وی عظمت امام خمینی(ره) را در دنیا مثال زدنی دانست و افزود: امام (ره) بزرگترین انقلاب اسلامی را در دنیا پایه ریزی کرد و با همراهی مردم آنرا به پیروزی رساند و از منظر اندیشمندان مسلمان، خواسته امام این بود که این انقلاب، اسلامی باشد و اسلامی بماند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: امروز نیز در هر اقدامی که به شکل انقلابی عمل می‌شود و ایثار، جهاد و مقاومت سرلوحه آن قرار می‌گیرد، پیروزی حتمی است.

گفتنی است حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی. تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند و این واقعه در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha