۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85130371
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی (ره) احیاگر هویت امت اسلامی و نظریه‌پرداز عمل‌گرای اخلاق سیاسی

گرگان - ایرنا - پژوهشگران و کارشناسان حوزه و دانشگاه شیعه و سنی گلستان تاکید کردند: امام خمینی (ره) منادی اسلام ناب محمدی (ص) در تاریخ معاصر و بنیانگذار شیوه‌ای جدید از حکومت و کشورداری در جهان است که آموزه‌های ایشان به‌عنوان نظریه‌پرداز و عمل‌گرای اخلاق سیاسی به تبیین و گسترش هر چه بیشتر نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، نشست تخصصی مرکز فرهنگی تبلیغات ادیان و مذاهب اسلامی گلستان امروز شنبه برگزار شد و شرکت‌کنندگان وحدت و برادری را جزو آموزه‌های مکتب امام خمینی (ره) دانسته و پایبندی به آن را گامی بلند و موثر در مسیر تقریب مذاهب و وحدت اسلامی اعلام کردند.

آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه آق‌قلا در این نشست تخصصی گفت: هر کجای عالم که ندای مظلوم به گوش می‌رسید امام خمینی (ره) از آن دفاع می‌کرد و ایستادگی ایشان در مقابل صهیونیسم هم قابل توجه بوده است.

وی اظهار کرد: اهداف و دستاوردهای امام خمینی (ره) باید در جامعه تبیین شود و این مهم با وحدت علما و اندیشمندان محقق خواهد شد.

آخوند رهبر افزود: نقش امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت مسلمین جهان در جامعه معاصر غیرقابل انکار بوده و باید به تبیین مکتب ایشان برای نسل جوان پرداخت.

امام خمینی (ره) احیاگر هویت امت اسلامی و نظریه‌پرداز عمل‌گرای اخلاق سیاسی

طنین تکیه بر وحدت ملی در کلام امام خمینی (ره)

حاج آخوند عبدالجبار میرابی امام جمعه بندرترکمن هم در این نشست گفت: اتحاد، برادری و برابری راز موفقیت امام خمینی (ره) در برابر مستکبران بود و ایشان با رهبری نهضت مردمی و پیروزی انقلاب اسلامی، راه رسیدن به موفقیت را برای همه آزادیخواهان جهان علنی کرد.

وی افزود: اگر اندیشمندان، علما، نخبگان و ایرانیان جایگاه حضرت امام خمینی (ره) را به خوبی درک کنند از نعمات ثمره انقلاب اسلامی بهتر بهره می‌برند.

آخوند میرابی افزود: تجلی وحدت شیعه و سنی یکی از شاخصه های عملی گفتار امام (ره) بود و ایشان با بهره گیری از صداقت، درایت و اعتقاد به خداوند در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرد و حتی بچه‌های درون گهواره را با اتحاد و انسجام ملی به خیابان‌ها آورد و در پیروزی قرن بیستم انقلاب اسلامی دخیل شدند.

وی بیان کرد: ایشان به یک شخصیت جهانی تبدیل شده و ما باید با درک حقیقی جایگاه ایشان خود را به آرمان های امام (ره) نزدیک کنیم.

حجت‌الاسلام دکتر شیخ رسول مزرعی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) هم در این نشست گفت: با بررسی و تبیین اندیشه های عرفانی ایشان مخاطبان متوجه صاحب سبک، روش و نظر بودن ایشان در بعد عملی عرفان می‌شوند.

وی افزود: کسانی که سرباز امام (ره) بودند با اشتیاق به جبهه رفته و به مقام شهادت رسیدند و این نشان از اثر کلامی ایشان دارد.

توجه ویژه امام (ره) به دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی

دکتر نصیب‌الله عمراُف استاد دانشگاه جامعه المصطفی هم در این نشست گفت: با حساسیت در برابر دشمن و نقشه اسلام آمریکایی به دشمن شناسی و دشمن ستیزی هدایتگری می کردند.

وی افزود: به برکت تبیین و شناخت اندیشه های امام خمینی (ره) در جهان آحاد امت اسلامی به جمهوری اسلامی به عنوان قبله آرزوها نگاه می کنند و رسانه ها نقش کلیدی در تبیین و شناخت بیشتر مردم با ایشان دارند.

پایبندی به مبانی ارزش های اسلام و انقلاب

دکتر مجتبی ایجاد حسین استاد دانشگاه هم در این نشست گفت: پایبندی به مبانی ارزش های اسلام و انقلاب ثمره مکتب امام خمینی (ره) است.

وی افزود: امام (ره) تاکید داشتند اسلام دین سیاست است و به همین دلیل برای تشکیل حکومت اسلامی تلاش کردند و کوشیدند مردم را در آن سهیم کنند.

نقش کلیدی رسانه در تجلی احیاگری هویت امت اسلامی حضرت امام خمینی (ره)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در این نشست تخصصی گفت:امام خمینی (ره) احیاگر عزت اسلام و مسلمین و پیام آور دوباره اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود: این شخصیت کم نظیر تاریخ دسیسه همیشگی دشمنان برای اختلاف‌افکنی و ایجاد فاصله بین مسلمین را خنثی کرد.

وی اظهار داشت: ایشان با احیای شکوه اسلام و مسلمین زمینه را برای بازگشت دوران طلایی صدر اسلام فراهم کردند.

وی بیان کرد: رسانه نقش کلیدی در انتقال مکتب امام خمینی (ره) اتحاد، وحدت، همدلی و احیای عزت اسلامی دارد تا اقشار مختلف در سطوح متفاوت از این مکتب استفاده کنند.

محبوبیت و نفوذ اجتماعی امام خمینی (ره) در بین تمام اقشار

غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار و پژوهشگر گلستانی هم در این نشست گفت: یکی از ابعاد برجسته امام (ره) محبوبیت و نفوذ اجتماعی ایشان در بین تمام اقشار جامعه است.

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی کاریزماتیک داشته و همه افراد جذب ایشان می شدند و در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در زمانی که استکبارگران از رژیم پهلوی حمایت می کردند وقتی امام در مقابل رژیم ایستادند همه مردم بازار، کارمند، دانشگاهی به طرفداری از ایشان قدعلم کردند.

وی اظهار داشت: کانال ارتباطی مردم با امام چهره به چهره یا از طریق پیک هایی بود وقتی امام در ۱۵ خرداد آن سال دستگیر شد تمام مردم به خیابان ریختند و تا پشت دیوارهای کاخ شاه شعار «یا مرگ یا خمینی» را سردادند که نشانه عمق محبوبیت و نفوذ کلام ایشان است.

وی بیان کرد: هیچ رهبر سیاسی در جهان همانند ایشان محبوبیت نداشت که تجلی این محبوبیت را در آیین تشییع پیکر ایشان جهانیان ملاحظه کردند.

خارکوهی افزود: وصیت نامه امام خمینی (ره) نقشه راه انقلاب اسلامی است که باید براساس آن عمل شود.

امام خمینی (ره) احیاگر هویت امت اسلامی و نظریه‌پرداز عمل‌گرای اخلاق سیاسی

بزرگ ترین معجزه قرن توسط امام خمینی (ره) رقم خورد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هم در این نشست گفت: امام خمینی (ره) بزرگترین معجزه قرن را رقم زده و نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی داشتند و امت اسلامی امروز مدیون ایشان است.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی اظهارداشت: ایشان در کنار مبارزات و استکبارستیزی به معنویت، اخلاق، عقلانیت و تاسی از ائمه (ع) توجه ویژه ای داشتند و در شرایطی که جریان استکبار در کشور خیمه زده بود توانستند حکومتی تاسیس کنند که در آن سیر تمدنی نقش مهمی در تحولات منطقه و بیداری اسلامی رقم زند.

وی افزود: مکتب امام در شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی متجلی شد و امروز جوانان جامعه ایرانی هم محتاج به شناخت شاخصه های وجودی حضرت امام خمینی (ره) هستند و نخبگان و اندیشمندان نقش مهمی در تبیین شخصیت و منظومه فکری ایشان دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha