امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی (ص) را در جهان احیا کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود و ایام ارتحال ایشان فرصتی بسیار مغتنم برای انتقال اندیشه‌های ناب وی به نسل جوان جامعه است.

عظیم عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین انقلاب ها بعداز ظهور اسلامی بود که توانست در برابر استکبار جهانی قدعلم کرده و تمام قدرت های پوشالی استکبارگر و استبدادی جهان را از هم بپاشد.

وی از حضرت امام (ره) به عنوان یک شخصیت بزرگ و برجسته و رهبری کبیر در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی یاد کرد و یادآور شد: بعد شخصیتی معنوی، مذهبی، اخلاص و تقوای امام راحل باعث شد مردم بسیاری در سراسر دنیا جذب این شخصیت وارسته شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه اضافه کرد: اندیشه های حضرت امام که از اسلام ناب محمدی (ص) نشات گرفته نشان دهنده این امر است که ایشان شناخت دقیقی از مکتب اسلام داشت و آغاز و انجام تفکرش بر همین مدار بوده است.

عظیمی تاکید کرد: هرچند دشمنان در طول انقلاب سعی کردند تا با نفوذ در انقلاب حکومت را به بیراهه و تفرقه پیش ببرند اما وجود امام خمینی (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب، توانست نظام را از نفوذ دشمنان حفظ کند.

وی از روحیه مبارزه طلبی با ظالمان، حمایت از محرومان و مقاومت در برابر مستکبران را جزو ویژگی‌های بارز حضرت امام راحل (ره) عنوان کرد و یادآور شد: شخصیت، سلوک ، آثار و منش ایشان موجب شده تا هم اینک امام (ره) در اقصی نقاط جهان حتی در بین غیرمسلمانان از جایگاه رفیعی برخوردار شود.

عظیمی با بیان اینکه نسل جوان جامعه تشنه شناخت شخصیت ممتاز و سیره نظری و عملی حضرت امام (ره) است، اظهار کرد: بالا بردن سطح شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به شخصیت ممتاز ایشان ضرورتی غیرقابل انکار در عصر کنونی است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha