رییس‌فدراسیون تنیس روی میز: کسب سهمیه تیمی در المپیک از اهداف فدراسیون است

بجنورد- ایرنا- رییس‌فدراسیون تنیس روی میز گفت: قرار گرفتن در بین ۱۶ تیم برتر دنیا و کسب سهمیه تیمی در المپیک از دیگر اهداف بلند مدت فدراسیون است.

به گزارش ایرنا، مهرداد علی‌قارداشی روز شنبه در مجمع سالیانه تنیس روی میز خراسان شمالی اظهار کرد: اینک تنها یک سهمیه المپیک ۲۰۲۴ با ارتقای رنکینگ جهانی «نوشاد عالمیان» کسب شده است که ارتقای آن به ۲ سهمیه از اهداف فدراسیون در سالجاری است.

وی افزود: "نوشاد عالمیان" سال گذشته در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی با قرعه‌ای سخت مواجه شد اما با ارتقای رنکینگ به جایگاه ۴۸ توانست این سهمیه ارزشمند را بدست آورد.

علی قارداشی خاطرنشان کرد: امیدوار به کسب سهمیه دیگر در المپیک ۲۰۲۴ با درخشش در مسابقات آسیایی پیش رو هستیم.

وی با اشاره به موفقیت های تنیس روی میز در سال گذشته گفت: کسب نشان برنز در مسابقات جوانان آسیا، کسب نشان طلای تیمی در بازی های کشورهای اسلامی و کسب نشان نقره بانوان از موفقیت های قابل افتخار سال گذشته است.

رییس‌فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: همچنین سال گذشته خانم "سیمین رضایی" به عنوان داور برتر ورزشی کشور انتخاب شد که نشان از ارتقای سطح داوری این رشته ورزشی در کشور است.

علی قارداشی با بیان اینکه داوران ایرانی، جزو برترین های جهان هستند، تصریح کرد: داوران ایرانی همواره در مهمترین بازی های جهانی حضور داشته و قضاوت می کنند که این افتخاری برای جامعه ورزشی داوران محسوب می شود.

وی افزود: تا سال ۹۴ تنها ۱۵۰ داور بین المللی تنیس روی میز در کشور وجود داشت اما اینک تعداد این داوران به ۲۲۰ نفر ارتقا یافته است.

رییس‌فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: همچنین تعداد داور بلوبچ کشور نیز به هشت نفر افزایش یافته است که به زودی ۲ داور خانم دیگر نیز به این تعداد افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، مجمع سالیانه هیات ورزشی تنیس روی میز خراسان شمالی امروز(شنبه) با حضور رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی و دیگر اعضای مجمع در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha