۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85130082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدارک مجمع خیرین برای برگزاری جشن ازدواج آسان ۳۳۰ زوج گلستانی
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس مجمع خیرین گلستان از آمادگی این نهاد مردمی برای کمک به برگزاری آیین ازدواج ۳۳۰ زوج این استان خبر داد و گفت: آیین ازدواج آسان این زوج‌ها همزمان با سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) (۳۰ خرداد) روز ملی ازدواج به میزبانی شهرستان علی‌آبادکتول برگزار خواهد شد.

محمد شهرکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشستی که چند روز پیش به همراه «محمد محمدی‌نیک» دبیر مجمع خیرین ازدواج کشور در علی‌آبادکتول برگزار شد، موافقت شد با هدف کمک به ازدواج آسان جوانان گلستانی یک دورهمی و جشن برای ۳۳۰ زوج این استان برگزار شود.

وی اضافه کرد: اهدای هدیه ازدواج، کمک به تامین جهیزیه و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های شرکت کننده در این مراسم برای شروع زندگی مشترک از جمله توافقات مجمع خیرین گلستان با دبیر مجمع خیرین ازدواج کشور و مسوولان استانی بود که با همکاری حاضرین در نشست انجام خواهد شد.

شهرکی با تاکید بر اینکه ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع برای پویایی، شادابی و جوان ماندن جامعه یک راه حل مناسب است، ادامه داد: برای کمک به تحقق این امر مبارک از تمامی خیرین و مردم نوعدوست گلستان درخواست می‌شود در این اقدام خداپسندانه سهیم باشند.

به گفته وی، در آیین بزرگ ازدواج آسان زوج‌های گلستانی که از اقوام مختلف ساکن در این استان خواهند بود، مسوولان و هنرمندان ملی و استانی حضور خواهند داشت تا خاطراتی شیرینی برای زوج‌های جوان ثبت شود.

رییس مجمع خیرین گلستان همچنین از تشکیل مجمع خیرین در هفت شهرستان استان هم خبر داد و گفت: این مجامع و در بخش‌های گوناگون از جمله "ازدواج، سلامت، مدرسه سازی، انتقال خون، مبارزه با اعتیاد، کار و اشتغال فعالیت دارند.

شهرکی بابیان اینکه گلستان درحوزه فعالیت‌های خیرین از استان‌های پیش‌رو در کشور است، ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مجمع خیرین در هفت شهرستان باقی مانده استان و همگام با مسوولان، گام‌های موثری در آبادانی و به حداقل رساندن مشکلات مردم به ویژه قشر محروم برداشته شود.

تدارک مجمع خیرین برای برگزاری جشن ازدواج آسان ۳۳۰ زوج گلستانی
عیادت رییس مجمع خیرین گلستان از بیماران کلیوی

رییس مجمع خیرین گلستان همچنین از کمک به بیماران کلیوی برای پیوند کلیه خبر داد و گفت: این بیماران نباید دغدغه امکانات، تجهیزات و هزینه‌های پیوند داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان قائم علی‌آبادکتول و بخش دیالیز آن و تقبل هزینه تعمیر چند دستگاه‌ معیوب این بخش، افزود: به بیماران گلستانی که نیاز به پیوند کلیه داشته باشند، برای خرید کلیه، مساعدت مالی خواهم کرد.

شهرکی اضافه کرد: تاکنون به ۲ بیمار کلیوی در گنبدکاووس که اخیرا اقدام به پیوند کلیه کردند، مساعدت مالی شد که وضعیت آنها رو به بهبودی قرار دارد.

به گفته وی، استان گلستان هزار و ۱۰۰ بیمار کلیوی دارد که حدود ۸۰ نفر آنها در نوبت پیوند کلیه قرار دارند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha