۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85130030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مستند سازی از شهدای شاهچراغ (ع) محور فعالیت های فیلمسازی حوزه هنری

شیراز - ایرنا - رئیس حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه این نهاد هم‌اکنون ۱۱ فیلم مستند را در دست تولیددارد اظهار داشت : مستند سازی از شهدای شاهچراغ (ع) محور فعالیت های فیلمسازی حوزه هنری بوده است ، تا پایان نیمه نخست امسال تولیدات حوزه هنری به سرانجام می‌رسد.

وحید نمازی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این فیلم‌های مستند در قالب مجموعه "منور" با محوریت زندگی ۱۱ شهید شاخص استان فارس در دست تولید است. در این طرح توجه به هنرمندان شهرستانی مورد توجه ویژه قرار گرفت و شمار بالایی از این هنرمندان برای تولید این فیلم‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان فارس ، سال ۱۴۰۱ را از سال‌های پررونق هنرهای تصویری حوزه هنری این استان دانست و بیان کرد: در این سال ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، بیش از ۳۰ موشن گرافی، پنج فیلم مستند و ۶ نماهنگ در فارس تولید شد.

نمازی یادآور شد: بیشتر تولیدات تصویری که با موضوع حادثه تروریستی حرم شاهچراغ‌(ع) و شهدای این حادثه از شبکه‌های ملی پخش شد، تولید حوزه هنری استان فارس بود و نماهنگ‌های برای ایران و قول مادرانه تولیدی این حوزه نیز بارها از شبکه‌های یک، ۲، سه و پویا پخش شد.

وی مهمترین ماموریت حوزه هنری را بیان انقلاب اسلامی با زبان هنر عنوان کرد و گفت: تربیت و توانمندسازی فیلم‌سازان جوان یکی از اقدامات استان فارس است و در این راستا سال گذشته مدرسه "شیم" در این استان راه‌اندازی شد.

مستند سازی از شهدای شاهچراغ (ع) محور فعالیت های فیلمسازی حوزه هنری

رئیس حوزه هنری استان فارس توضیح داد: الگوی تربیتی و آموزشی کارگاه‌های فیلم‌سازی این مدرسه برای نخستین‌بار در کشور و از سوی متخصصان استانی طراحی شده و هر دوره در قالب چهار بسته ترمی اجرا می‌شود.

نمازی ادامه داد: در گام نخست این کارگاه‌های آموزشی با حضور ۴۰ فیلم‌ساز جوان از شهرستان شیرازآغاز شد که در قالب پنج گروه آموزش دیدند و اکنون به مرحله تولید فیلم رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: قرار است امسال این آموزش‌ها در سطح استانی و در ادامه با دید منطقه‌ای از سوی حوزه هنری استان فارس برگزار شود.

رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به حمایت این نهاد از فیلمسازان هم‌استانی، بیان کرد: مستندسازان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب طرح "کاما" به حوزه هنری ارائه کنند و در صورتی که منطبق با زیست‌بوم فرهنگی فارس و بیان‌کننده عناصر هویتی و ظرفیت‌های استان باشد، در مرحله تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نمازی افزود: طرح "صنوبر" حوزه هنری نیز برای حمایت از فیلم‌های داستانی طراحی شده و فیلم‌سازان می‌توانند برای بهره‌مندی از این حمایت‌ها فیلم‌نامه خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای حمایت از این طرح‌ها وجود ندارد، گفت: در صورت پذیرش طرح‌ها و فیلم‌نامه‌ها، حوزه هنری به عنوان تهیه‌کننده در کنار فیلم‌سازان و هنرمندان قرار می‌گیرد.

نمازی اضافه کرد: تولیدات نماهنگ و انیمیشن نیز در صورت پذیرش در شورای فیلم حوزه‌هنری استان فارس به صورت اقتضایی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha