ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) به جوانان معرفی شود

بوشهر - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از جوانان امروز شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند معرفی دقیق ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) به جامعه از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی روز شنبه در آستانه ۱۴ خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سال ۵۷ جمعیت ایران ۳۵ میلیون و امروز این جمعیت به ۸۰ میلیون نفر رسیده طبیعی است که بخشی از جوانان امروز با شخصیت امام راحل آشنایی ندارند و می‌طلبد برای بررسی ابعاد شخصیتی و معرفی ایشان به نسل امروز در این زمینه کارهای اساسی انجام شود.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام راحل شناخته شده نیست به همین دلیل است که این شخصیت بزرگ باید به خوبی معرفی شود.

جمالی ادامه داد: اگر می‌خواهیم انقلاب را به دنیا عرضه و ماهیت آن را تبیین کنیم باید اندیشه‌های بدیع و انسان‌ساز امام خمینی (ره) بعنوان معجره قرن در جهان شناخته و گسترش یابد.

وی عنوان کرد: نوع تفکر امام راحل(ره) تنها در چارچوب ایران نیست بلکه مشمول تمام دنیا می‌شود و راز موفقیت بنیانگذار انقلاب اسلامی اعتماد به وعده‌های الهی بود.

جمالی یادآور شد: امام راحل شخصیتی خود ساخته بود که در ایران اسلامی توحید را به طور واقعی نشان داد و نظام جمهوری اسلامی بر این اساس مستقر شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی خورشید بی‌غروبی است که با طلوع آن هزاران چشمه نور در زندگی ملت ایران جوشید گفت: مکتب امام (ره) مقاومت در مقابل هرچیزی که رنگ و بوی به غیر از رنگ و بوی خدا دارد، است.

رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان بوشهر افزود: اندیشه و راه امام خمینی (ره) همیشه زنده است و نباید بگذاریم تحریفی در آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی رخ دهد، لذا یکی از وظیفه‌های امروز جوانان مومن و انقلابی جهاد تبیین اندیشه و آرمان امام (ره) است.

جمالی گفت: امام راحل در همه عرصه‌ها به جوانان میدان داد و اعتماد کرد و مسئولان هم باید به نسل جدید و جوانان اعتماد کنند و به آنها میدان دهند تا با تلاش و برنامه‌ریزی و خدمت به مردم مسیر انقلاب ادامه داشته باشد.

وی در خصوص سالروز ارتحال امام راحل(ره) اظهار کرد: برگزاری آئین‌های مختلف فرهنگی به مناسبت ۱۴ خرداد به اندازه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مهم است و باید به خوبی به آن پرداخته شود.

جمالی هدف از برگزاری آئین گرامیداشت ۱۴ خرداد را تجدید میثاق و بزرگداشت ارتحال امام راحل و تبیین مکتب و اندیشه های امام و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

وی با اشاره به آغاز امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: پرداختن به شخصیت رهبر معظم انقلاب در شرایطی که دشمن با توطئه اقدام به شیطنت می‌کند ضروری است.

به گفته جمالی در شرایطی که دشمن با توطئه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی را با دوران نظام شاهنشاهی مقایسه می‌کند؛ پرداختن به شخصیت و اندیشه رهبر معظم انقلاب اوجب واجبات است.

وی برگزاری آئین‌های عزاداری از سوی هیات‌های مذهبی، خواندن قرآن و سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه را بعنوان برنامه محوری سالگرد ارتحال امام عنوان کرد در روز ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در مصلی نماز بوشهر برگزار خواهد شد.

جمالی برپایی نمایشگاه کتاب، شب شعر، نشست‌های بصیرتی، همایش جایگاه بانوان در مکتب امام راحل و مراسم گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی در مساجد را از جمله دیگر برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی (ره) معرفی کرد.

وی با اشاره به واقعه قیام ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد یکی از روزهای مهم است که امام راحل برای یادآوری آن را عزای عمومی اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: ۱۵ خرداد پیوند بین مردم و رهبری و روحانیت است و هدف از برگزاری آن بازخوانی اندیشه های امام راحل در بحث حقوق مردم و حکومت دینی و رابطه دین و سیاست است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha