۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85129762
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ترویج هویت ایرانی و اسلامی مبنای اصلی طراحان لباس کشور است

گرگان-ایرنا- یک فعال در حوزه مُد و لباس گفت: معرفی، ترویج و تقویت هویت ایرانی_اسلامی مبنای اصلی طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس کشور است.

علی رحمتیان در اختتامیه اولین رویداد مد و لباس بانوان در گرگان در گفت و گو با ایرنا افزود: بازآفرینی ارزشهای دینی، ملی، قومی، احیا و توسعه زیبائی شناسی پوشاک مورد توجه ویژه طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی_اسلامی است.

این طراح و تولیدکننده لباس در استان مازندران اظهارکرد: حمایت از تولید ملی و زمینه سازی برای ترویج مصرف کالای داخلی از جمله اهداف این رویداد فرهنگی بوده است.

وی بیان کرد:طراحی پوشاک در کشور از سابقه دیرینه‌ای برخوردار بوده و از تمدنی کهن حکایت دارد که با اسلام و ایران آمیخته شده و هویت ما را تشکیل می دهد.

مالک برند حجاب مروارید همچنین گفت: لباس ها انتقال دهنده پیام بوده و معیارهای هویتی فرد را نشان می دهد.

وی افزود: این رویداد فرهنگی در استان گلستان با استقبال خوبی روبه‌رو شد و بی شک برگزاری نمایشگاه های مد و لباس در استفاده مخاطبان از محصولاتی با هویت ایرانی_اسلامی تاثیرگذار است.

رحمانیان تصریح‌کرد: بسیاری از بانوان از اقشار مختلف کشور از لباس های سنتی تولید طراحان داخلی کشور استقبال می کنند و در حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی با پوشش های ایرانی_اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: پشتیبانی مسوولان و مدیران در موفقیت بهتر طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی_اسلامی تاثیرگذاری ویژه ای دارد که باید به این مهم توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین رویداد مد و لباس بانوان از دهم تا دوازدهم خردادماه ماه به مدت سه روز در جاده گرگان - ساری در تالار پیوند روبروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

این رویداد فرهنگی در بخش‌های کودک و نوجوان، لباس های مجلسی، اداری، ورزشی و زیورآلات با حضور طراحان و تولیدکنندگان برجسته کشور در ۱۰۰ غرفه متنوع برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha