۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85129759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قرچک: فرهنگ ۱۵ خرداد تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

قرچک- ایرنا- امام جمعه شهرستان قرچک گفت: مردم ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه کنگره ملی ۱۵ خرداد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای نماز این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: خون شهدای مظلوم قیام ۱۵ خرداد که در راه دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت به زمین ریخته شد، یکی از اثربخش ترین قیام‌ها را در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران به ثبت رساند و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

حجت الاسلام حجت االله اسماعیلی افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد مبداء و نقطه عطف انقلاب اسلامی بود، قیامی که امامین انقلاب همواره از این حرکت کفن پوشان دشت ورامین به نیکی یاد کردند و رهبر معظم انقلاب نیز در سفر تاریخی خود به این دیار، به پاس این رشادت و ایثار از مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، جوی آباد و باقرآباد به عنوان مناطق تأثیرگذار در این قیام یاد کردند.

وی اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ هویت دینی و شیعی مردم این دیار است، فرهنگی که باعث شد تا مردم این دیار در دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران مقابله با فتنه دشمنان قسم خورده نظام، دفاع از حریم ولایت و دفاع از حرم و سلامت نقش آفرین باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با بصیرت، شناخت و آگاهی پای در میدانی گذاشتند که به خوبی می‌دانستند در آن بازگشتی وجود ندارد ولی با تمام وجود و کفن پوش فریاد یا مرگ یا خمینی سر دادند و پایه‌های رژیم ستم‌شاهی را به لرزه در آوردند.

وی گفت: امروز مردان و زنان این دیار، به غیرت مردان و زنان دیروز انقلاب به خود می‌بالند و با تمام توان از میراثی که آنان با خون خود به یادگارگذاشتند با تمام توان حراست می‌کنند.

مردم قرچک تا پای جان از خون شهدای ۱۵ خرداد دفاع می کنند

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان قرچک در سال‌های استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صحنه‌های مختلف ثابت کردند که تا پای جان از خون شهدای ۱۵ خرداد که در این دیار به زمین ریخته شده دفاع می‌کنند.

حسین نوش‌آبادی افزود: ۶۰ سال قبل در ۱۵ خرداد سال ۴۲ هزاران نفر از مردم ورامین، پیشوا و قرچک در حمایت از مرجعیت شیعه و امام راحل و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند و در منطقه باقرآباد در حالی که کفن بر تن داشتند، با دژخیمان سفاک رژیم شاه مواجه شدند و با دست خالی فریاد یا مرگ یا خمینی سر دادند و جان خود را تقدیم راه خدا کردند.

وی اظهار داشت: شهدای مظلوم ۱۵ خرداد تا پای جان برای دفاع از حریم ولایت و مرجعیت شیعه حراست کردند و خون خود را تقدیم کردند تا اهداف و آرمان‌های انقلاب تا پیروزی انقلاب زنده بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم این دیار همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و اجازه نمی دهند که کسی حریم ولایت فقیه را خدشه دار کند و این ایستادگی را در اغتشاشات سال قبل به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که اجازه نمی‌دهند خون شهدای ۱۵ خرداد هدر رود.

به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سید مرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیر هوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha