امام جمعه کرمانشاه: امام (ره) به پشتوانه اسلام انقلاب اسلامی را به ثمر رساند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امام (ره) همواره از اسلام سخن می‌گفتند و باور عمیق به عظمت و قدرت این دین الهی داشتند، گفت: امام راحل به پشتوانه اسلام و قرآن، بر شرق و غرب پیروز شد و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع با تسلیت ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، افزود: اعتقاد عمیق حضرت امام (ره) به دین مبین اسلام باعث شد که ایشان از هیچ قدرتی نترسد و با تکیه بر احکام نورانی این دین الهی به مبارزه با طاغوت برخاست و شرق و غرب را شکست داد.

وی با بیان اینکه امام راحل بار دیگر اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا زنده کرد، گفت: امام (ره) معتقد بودند که اسلام قدرتی فراتر از تصور همه حاکمان دنیا دارد و از این رو با پشتوانه این دین بزرگ الهی به جنگ با استکبار جهانی رفت و آنان را با قدرت و اقتدار شکست داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه امام (ره) با با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تاسی از دین مبین اسلام به بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه دنیا نیز کمک های فراوانی کرد، گفت: مسلمانان دیگر کشورها و همچنین آزادیخواهان جهان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به خودباوری رسیدند و به این نتیجه رسیدند که می توان با مستکبران به مبارزه برخاست.

آیت الله علما، امام خمینی (ره)، انسانی وارسته و فقیهی مومن و معتقد دانست و گفت: امام راحل همواره از اسلام می گفت و با ایمان و تقوا و ساده زیستی به دنیا ثابت کرد که قدم نهادن در مسیر حق مورد توجه پروردگار است و قطعا به ثمر می رسید و اینگونه نیز شد.

وی خواستار معرفی سیره و سلوک و رفتار حضرت امام (ره) به نسل جوان شد و افزود: جوانان ما باید بیشتر و بهتر با ابعاد زندگی حضرت امام (ره) آشنا شوند تا بتوانند سعادتمند این دنیا و آن دنیا شوند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدّ ظلّه العالی) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی پس از ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: این انتخاب از الطاف الهی بود و معظم له بهترین جانشین برای حضرت امام بودند.

امام (ره) تمام ملت‌های دنیا را بیدار کرد

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه با تسلیت ارتحال حضرت امام (ره) گفت: رحلت حضرت امام غوغایی و ماتمی عجیب و تاریخی بر دل ملت شریف ایران گذاشت که پیر و جوان و خُرد و کلان و زن و مرد از هر شهر و روستایی و منطقه ای با هر گویش و زبان ولهجه ای و با هر مذهبی، در فراغ امام خویش گریستند و عزا دار شدند.

ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» افزود: رحلت امام (ره) در جهان اسلام و در کل دنیا رحلت امام بعنوان یک حادثه عظیم در میان بشریت رقم خورد.

وی در ادامه گفت: امام یک روحانی مبارز و ستم ستیز بود که تک و تنها با اتکا به الله و بر منبر و محراب رسول الله، بساط ظلم و ستم نظام ستمشاهی را به هم ریخت و در سن ۷۵سالگی بود که انقلاب پیروز شد و رهبریت انقلاب را قاطعانه به عهده گرفت و هیمنه بلوک شرق و غرب را بهم ریخت و نظام دوقطبی آن روزگار را شکافت و نام اسلام و حاکمیت اسلامی را مجدد در جهان بلند کرد.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه خطبه هایش افزود: حوادث ۴۲و قیام ۱۵خرداد نقطه عطف قیام امام بود که تا سال ۵۷ کل ملت را بیدار و با خطابه ها و بیانیه ها و تحمل شکنجه و زندان و تبعید اما با عزمی راسخ ایستادگی نمود و حتی شهادت فرزند برومندشان مانع بر ادامه راه نبود.

ماموستا مرادی اضافه کرد: نظام ستمشاهی هیچ برنامه برای جامعه نداشت و نوکر حلقه به گوش آمریکا بود و ایران را جولانگاه آمریکاییان نموده بود، نه راهی نه جاده ای نه آبادانی، نه کارخانه ای نه برق ،نه تلفن نه ،گاز ،نه اب ،نه سواد و دانشگاهی همه و همه در اختیار حاکمیت و امریکاییان بود و حتی آمریکا در قیام ۵۷ از شاه خائن دفاع ننمود.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه گفت: اگر من باب جهاد تبین که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند نگاه کنیم ملت ایران بعد از انقلاب چقدر پیشرفت کردند ؟. حضرت امام برای اسلام قدم برداشتند و الله تعالی ایشان را در این راه موفق نمود.

ماموستا مرادی به اعزام کاروان حجاج اهل سنت استان کرمانشاه نیز اشاره کرد  گفت: چهار کاروان و جمع حجاج اهل سنت استان ما ۵۸۵ نفر و از تهران عازم جده خواهند شد.

وی گفت: توصیه ما به حجاج رعایت تقوا و استفاده کامل از سرزمین وحی و کامل انجام دادن ارکان وآداب حج است و همچنین همراه بودن با مدیران کاروان ها و پرس وجو از روحانیون کاروان ها تا اعمال حج ناقص انجام نشود.

امام راحل مصداق بارز یک مجاهد مومن بود

امام  جمعه موقت سرپل ذهاب گفت:  امام خمینی (ره) بت شکن تاریخ معاصر مصداق بارز یک مجاهد و مومن واقعی است که با  نگاه به زندگی و رفتار ایشان به عنوان‌ معمار کبیر انقلاب اسلامی این ویژگی ها به خوبی نمایان است.

حجت الاسلام «مصطفی عسگری» در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال امام و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد، افزود: ۱۴ خرداد غمگین ترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است روزی که ابراهیم زمان و  بت شکن تاریخ از میان ملت ایران پر کشید و کوله باری از غم و اندوهی را برای مردم ایران جا گذاشت.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خصوصیاتی همچون انس با قرآن، توجه و اهمیت به اخلاق و تهذیب نفس، مداومت بر نماز و ذکر تا آخرین لحظه عمر، جامعیت صفات پسندیده، بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدم شناس، تیزبین، حلیم، متین، آینده نگر، صراحت و شجاعت در اعلام مواضع، نظم و انضباط، تدین و تقوا را از صفات بارز امام راحل می دانند.

 خطیب جمعه موقت سرپل ذهاب گفت: امام راحل همان مرد شجاعی بود که نه در برابر استبداد و نه در برابر استعمار سر فرود نیاورد و با اتکا به خداوند در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) نهضت اسلامی را در مسیر هدایت برای پیروزی قرار داد.  

عسگری ادامه داد: امام بزرگوار ما زمانی که همه شرق فکر می کرد پایان دوران دین و خداپرستی است، همه غرب فکر می کرد که بر روی حکومت دینی خط کشیده  و تمام دنیای استکبار شرق و غرب در سراسر جهان به تبلیغ علیه خداپرستی ودیانت و معنویت و اخلاق پرداخته بود به عنوان یک فقیه بزرگ و عالم روشن ضمیر، توانست  پایگاه دین  را احیا و با حمایت مردم در سراسر این سرزمین پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز درآورد.

وی  با اشاره به انتخاب رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری بعد از ارتحال امام به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی گفت: مجلس خبرگان رهبری با تیزبینی و هوشیاری بلافاصله به انتخاب جانشین خلف امام راحل اقدام  و مقام عظمای ولایت را بعنوان رهبر انقلاب انتخاب نمودند.

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: حضرت امام (ره) در مورد رهبر انقلاب فرمودند " وی کسی است که آوای دعوت او به صلاح  در گوش مسلمین جهان طنین انداز است، سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام، عالم به دین و سیاست است. "

وی گفت: امام راحل در ادامه در خصوص شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند که "شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا در بین رئیس جمهور ها و سلاطین و امثال اینها می تواند یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی اش براین باشد که به این ملت خدمت کند پیدا نمی کنید و او یک نعمت بزرگ است که خدا به ما داده است. " 

 امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب افزود : قیام خونین ۱۵ خرداد نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است که سرآغاز حرکت بزرگی شد که پایان آن استقلال و آزادی کشور بود.

 عسگری اظهار کرد: حضرت امام(ره) درباره قیام ۱۵ خرداد فرموند که  " ۱۵خرداد در عین حال که مصیبت بود وعده ای از مردم در قم، تهران و ورامین به خاک و خون کشیده شدند لکن مبارک بود برای ملت که منتهی شد به یک امر بزرگ و آن استقلال کشور و آزادی برای همه مملکت بود ".

 وی ادامه داد : امروز وظیفه ما این است که قدردان این زحمات و تلاش بوده و پشتیبان این انقلاب و رهبری باشیم تا آسیبی به این کشور و به این انقلاب نرسد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha