۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85129531
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه چه گفتند؟

شهرری - ایرنا - محور سخنان خطیبان نمازجمعه این هفته شهرستانهای استان تهران با توجه به سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، بر تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های امروز خود قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین را زمینه ساز تشکیل حکومت الله و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: شهدای قیام ۱۵ خرداد، با ایثار و از خود گذشتگی و با هدف پشتیبانی از مرجعیت دینی پای در میدان مبارزه با ظلم و ستم گذاشتند و خون آن‌ها زمینه ایجاد انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت الله را فراهم کرد.

وی این را هم تصریح کرد که امام راحل عبد صالح خدا بود، ایشان بلاشک جانشین انبیأ و اولیا بوده و همه صفات بزرگان در تاریخ اسلام را در ایشان می دیدیم و قطعا، از دست دادن ایشان داغ سنگینی برای امت شیعه و مسلمان جهان ایجاد کرد.

به گفته اسماعیلی ، عقل سلیم، حکمت والا، دانش الهی و دوست و دشمن شناسی ایشان با تعابیر خود، عصر جدیدی در تاریخ اسلام ایجاد کردند که دوست و دشمن و بیگانگان نیز به دانش، آگاهی و رهبری بی نظیر ایشان اعتراف می کنند.

خطیب نمازجمعه قرچک خاطرنشان کرد: امام راحل ترویج دهند منطق هیهات من الذله بود، ایشان رواج دهنده منطق مقاومت بودند، نتیجه نهضت ایشان پیروزی های حق علیه باطل در شکست به تکفیری های داعشی و افول آمریکا و رژیم صهیونسیتی است.

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه چه گفتند؟

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس هم در خطبه های امروز از ویژگی های شخصیتی امام راحل گفت و یاد و خاطره شهدای شجاع قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

وی مسکن مهر را یکی از مشکلات اصلی پردیس عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تغییر مدیریت شاهد تغییرات مثبتی در روند ساخت و ساز با کار جهادی و شبانه روزی مسئولان باشیم.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری های پردیس و بومهن در رفع مشکل ترافیک میدان امام رضا(ع) توضیح داد: طرح رفع مشکل ترافیک این میدان با تصویب شورای ترافیک و اجرای آن توسط شهرداری های بومهن و پردیس به طور جدی پی گیری و در حال به ثمر رسیدن است تا ترافیک این منطقه با اصلاح هندسی در حال اجرا برطرف بشود.

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه چه گفتند؟

قیام ۱۵ خرداد محصول ۶۰ سال انقلاب درونی امام راحل بود

از سوی دیگر حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در غرب تهران از ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) برای نمازگزاران گفت و تصریح کرد: قاطعیت در مقابل مستکبران و خضوع در مقابل مظلومان از ویژگی‌های بارز امام راحل بود.

به گفته وی، در ابتدا انقلابی درونی در امام خمینی (ره) شکل گرفت و تقوا و تحول درونی وی، تحول بیرونی را رقم زد و انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

جوکار با بیان اینکه تحول فردی، مقدمه تحول اجتماعی است، قیام سال ١٣۴٢ را محصول ۶٠ سال انقلاب درونی امام خمینی (ره) دانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha