۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85129514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدای شهدای قیام ۱۵ خرداد ورامین جهانی شده‌است

۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85129514
صدای شهدای قیام ۱۵ خرداد ورامین جهانی شده‌است

ورامین - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز در سفر به ورامین گفت: امروز صدای شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین جهانی شده و آزادیخواهان جهان با تأسی به آنان، خود را از سلطه استکبار رها می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمدرضا حاجتی روز جمعه در مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد و قرائت دعای ندبه که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) ورامین برگزار شد، افزود: رژیم پهلوی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نهایت دشمنی و قساوت را به خرج داد و در مقابل، سربازان خدا نیز اوج شجاعت و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند تا غلبه حق بر باطل نمایان شود.

وی ادامه داد: قیام مردم پیشوا، محمد آباد عربها و شهر و شهرستان ورامین برای الله بود، هیچ خواسته مادی در آن وجود نداشت و به همین دلیل این قیام خونین، در تاریخ ماندگار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبدا قیام ۱۵ خرداد، منطقه ورامین، پیشوا و محمدآبادعربها است و در این موضوع شکی نیست، قیامی که در رخ دادن آن با سایر مناطق کشور تفاوت داشت و مردم این دیار با دست خالی و در حالی که کفن بر تن کرده بودند، در مسیری گام برداشتند که به خوبی می‌دانستند بازگشتی در آن وجود ندارد.

حاجتی تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دارای یک مبدا معنوی است و آن عشق و ارادت مردم به امام زمان(عج) بود و به برکت مبدا معنوی این قیام، صدای یا صاحب الزمان (عج) شهدای ۱۵ خرداد مردم منطقه ورامین امروز جهانی شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دعا کردن توسط انسان به منظور تعجیل در فرج امام زمان (عج) ادامه داد: دعاهای انسان بسیار موثر است و ظهور حضرت حجت را تسریع خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: آثار دعا بر امام زمان، غیرقابل شمارش است اما مهم ترین اثر دعا برای امام عصر آن است که این ادعیه، کارخانه انسازی سازی و سربازپروری برای امام عصر(عج) است.

به گزارش ایرنا، در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha