۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85129481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه شهرهای بوشهر:آئین‌های ۱۴و ۱۵ خرداد با شکوه برگزار شود

بوشهر - ایرنا - خطیبان نماز جمعه شهرهای مراکز شهرستان‌های استان بوشهر می‌گویند در آستانه سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی آئین‌های مناسبتی ۱۴ و ۱۵ خرداد به عنوان فرصتی برای تبیین انقلاب باشکوه برگزار شود.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: برای شناخت ابعاد وجودی امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی از همه ظرفیت های رسانه ای و فرهنگی باید استفاده بهینه شود.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و همچنین یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: در ایام رحلت امام باید موضوع تبیین نعمت ارزشمند انقلاب اسلامی با شور و اشتیاق بیشتر نسبت به سالیان قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر فتنه‌ها، نفوذهای سیاسی، فشار و تحریم‌های اقتصادی و ریزش برخی از مسئولان سیاسی از کاروان نورانی انقلاب فتنه‌های کمی نبود، که همه آنها به برکت انقلاب اسلامی مدیریت شدند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از توطئه‌های نرم این بود که مکتب و منش امام به انحراف رود و در این مسیر برخی به دنبال تحریف امام برای مردم بودند که مقام معظم رهبری بخوبی امام و ابعاد شخصیت برجسته وی را در مقاطع مختلف برای مردم معرفی و تبیین کرد.

اسماعیلی ادامه داد: امام راحل باید امروز توسط هنرمندان و فعالان رسانه‌ای برای جامعه شناسانده شود تا امامی که انقلاب ایران را جهانی کرده بخوبی برای نسل جوان امروز معرفی و شناسانده شود.
وی گفت: امروزه پیشرفت‌های چشمگیر کشور آن هم در اوج تحریم‌ها منجر شده تا دشمنان انگشت حیرت به دهان گرفته که این موفقیت‌ها بدون تردید حاصل ایمان محکم به آینده، امیدآفرینی و توان متخصصان داخلی است.

اسماعیلی ادامه داد: امروز معنویت نه تنها در کشور کمرنگ نشده بلکه ابعاد مختلفی از این معنویت در داخل موج می‌زند.

وی بیان کرد: امروز باید همگان بدانند که به لطف خدا با الهام از امام (ره) و مقام معظم رهبری، شکست دشمنان ایران اسلامی قطعی بوده و بزودی نابود می‌شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: سکوت، سخن و امر و نهی امام (ره) برای خداوند بود و هر چیز غیر خدا برای امام کوچک محسوب می‌شد.

اسماعیلی ادامه داد: امام مخلص بود و در رفتار خود همواره مراقبت داشتند حرفی، سخنی، پلکی و گوشه چشمی برای غیرخدا نباشد.

وی اظهار کرد: امام همچنین به واسطه اخلاصی که داشت قیامش جهانی شد و محبوبیت و نفوذ کلامش در دل مردم در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته بود.

اسماعیلی ادامه داد: جلوه دیگر از امام دین و تقوای ایشان بود که منجر به شجاعت و از غیرخدا نترس بودن امام (ره) در برابر دشمنان انقلاب اسلامی ایران شده بود.

وی گفت: استقامت در انجام تکلیف از دیگر جلوه‌های تقوای امام راحل بود و خدا نیز جواب امام را بسیار قشنگ و زیبا داد تا راه‌های مسیر حرکت امام یکی پس از دیگری برای وی باز شود.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: هر آنجا که سختی و مشقت در مسیر امام راحل ایجاد می‌شد خداوند با الطاف ویژه و امدادهای غیبی خود به کمک امام (ره) می‌شتافت.

اسماعیلی گفت: برای نسل امروز امام خمینی و مقام معظم رهبری الگویی بارز از تقوا و اخلاص هستد که این مهم باید به نحو مطلوبی برای جوانان تبیین شود.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: امام راحل شخصیتی تکرار نشدنی در تاریخ است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان افزود: انس با قرآن، اعلم بودن نسبت به فقها و علمای زمان، جامعیت در فقاهت، آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و مظهر نوآوری علمی در فقه و اصول و فلسفه و اخلاق، توجه به اهمیت اخلاق و تهذیب نفس از ویژگی‌های امام راحل است.

وی اظهار کرد: دوراندیش، حکیم، حلیم، متین، آینده‌نگر، صراحت و شجاعت در اعلام مواضع و اجتناب از ملاحظه‌کاری و رودربایستی، رعایت سادگی، نظم و انضباط، اعتماد و اعتقاد حقیقی و صادقانه به مردم، اصرار و پافشاری در اعلام و پیگیری آرمان‌ها، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه‌ جانبه ملّت، خودکفایی به‌معنای کامل، ایجاد وحدت و همبستگی از دیگر ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

وی گفت: حماسه ۱۵ خرداد؛ حلقه وصل نهضت‌های ملت ایران است.

مصلح افزود: انقلاب اسلامی در عین حالی که ادامه تحولات نهضت‌های پیشین همچون نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، ملی‌شدن نفت و قیام پانزده خرداد بوده است، اما هدف‌ها و ارزش‌های مد نظر آن، از بسیاری جهات گسترده‌تر و متکامل‌تر است.

وی افزود: امروز چالش دشمن با جبهه حق آسان نیست، به همین دلیل امروز استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب به جنگ نرم متوسل شده و درتلاش برای تخریب ذهنیت جامعه است.

امام جمعه برازجان با تاکید بر نظارت بر بازار گفت: وظیفه مسئولان تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم و نظارت دقیق بربازار است.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه کالاهای اساسی یادآورشد: هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد اما این شیوه توزیع است که مناسب نیست و مدیران و سیستم اجرایی تکلیف و وظیفه دارند بر بازار نظارت کنند.

مصلح گفت: امروز نباید مدیران مسؤول جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات منتظر بنشینند مردم گزارش دهند یا شکایت کنند، باید خودشان در بازار بچرخند و اجناس و قیمت ها را کنترل و نظارت کنند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: مکتب امام (ره)، جز شعائر و عقلانیت‌های دین اسلام است که از این طریق توانست دنیا را بیدار و متحول کند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: امام راحل توانست هیمنه قدرت های پوشالی غرب و شرق را در هم بشکند و امروز راه و مکتب امام چراغ و هدایت گر ملت و نظام است.

وی افزود: به تعبیر رهبری، مکتب امام دارای سه بعد اصلی عقلانیت، معنویت و عدالت بوده و اگر به این ابعاد سه گانه نگاه کنیم ، گزینش بعد عقلانیت امام، متمرکز و معطوف به مردم سالاری است.

امام جمعه گناوه گفت: امام در بعد عقلانیت توانست روح اعتماد به مردم و خود اتکایی را در جامعه ترویج کند و امروز کشور ایران اسلامی به برکت انقلاب و امام و رهبری ، برای مردم ارزش و اعتبار قائل است .

وی ادامه داد: در کجای دنیا سراغ داریم که نظام سیاسی کشور اعم انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان و شوراها توسط خود مردم انتخاب و در سرنوشت خودشان دخالت کنند.

رکنی حسینی با بیان اینکه ، امام راحل که خودش را خادم مردم می دانست، گفت: باید همه مسئولان خودشان را خادم بدانند و در گره گشایی مشکلات و کار مردم تلاش و همت مضاعف کنند.

وی افزود: در آستانه سی و چهارمین سالروز ارتحال امام (ره) ابرمرد تاریخ ، باید این روزها هرچه باشکوهتر و باعظمت تر برگزار کنیم.

امام جمعه گناوه بیان داشت: در حالی که ۱۴ خرداد برای دوستداران امام بسیار مهم بود که سرانجام انقلاب و رهبری به کجا می انجامد، مجلس خبرگان با اقدامی بی بدیل و بی نظیر،آیت الله خامنه ای فرزند دیگری از نسل کوثری را برای سکانداری انقلاب انتخاب کرد.

وی به سفر اخیر پادشاه عمان به کشور ایران اشاره کرد و گفت: پادشاهی عمان ، جایگاه و نقش ایران را عامل توازن در منطقه تعبیر کرده و سفر ایشان برای کشور و جهان بسیار بااهمیت بود.

رکنی حسینی افزود: بسیاری تحلیلگران براین باورند که سفر پادشاه عمان به ایران به دنبال بازکردن توافق برجام و تسهیل روند در آن است که باید منتظر نتایج آن ماند.

امام جمعه گناوه بر حمایت مسئولان استان و شهرستان از جوانان و ورزشکاران این شهرستان که در میادین بین المللی افتخار برای کشور کسب کردند، تاکید کرد.

وی به انتخاب شهردار جدید این شهر توسط شورا اشاره کرد و گفت: شهرستان گناوه در همه جا آوازه پیدا کرده است اما متاسفانه از لحاظ مبلمان شهری در حد و اندازه شایسته مردم خوب نیست و همه باید در این زمینه کمک و طرح ارایه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha