۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85129386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محفل خاطره سوگواران خمینی در بوشهر برگزار شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85129386
محفل خاطره سوگواران خمینی در بوشهر برگزار شد

بوشهر-ایرنا- محفل خاطره سوگواران خمینی با حضور شماری از مسئولان و دست اندرکاران اعزام کاروان‎‌های مردمی برای شرکت در مراسم شکوهمند ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز جمعه در این آیین اظهار کرد: حضرت امام در پیام خود به مناسبت بزرگداشت یوم الله پانزده خرداد با اشاره به آیه پنج سوره ابراهیم فرمودند: « وذکرهم بایام الله...» اینها را متذکر کن به ایام خدا.

عبداله شاهینی افزود: این ایام الهی است که مردم را بیدار می‌کند چرا که روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای قدرت نمایی خدا بوده و باید آنها را بزرگ داشت.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ فرمودند برای شناخت انقلاب و جهت گیری های اصلی آن، خود امام شاخص و قطب نماست از این رو تلاش شده جای روال مرسوم در بزرگداشت ها و شنیدن روایت دیگران، برای شناخت امام به بیانات خود ایشان مراجعه شود.

شاهینی ادامه داد: در محفل خاطره تلاش شد تا فارغ از روایت های مرکزگرا، روایتی از مردم بوشهر با این مقطع تاریخ انقلاب یعنی مراسم ارتحال امام درسال‌های متوالی مورد بازخوانی قرار گیرد.

در این آیین عبدالرضا مطاف، عبدالخالق احمدی، حسین صفوی و غلامعلی پولاد گوشه‌ای از خاطرات و اتفاق‌های اعزام مردم در مراسم سوگواره امام خمینی (ره) روایت کردند.

این محفل خاطره با شروه خوانی مصطفی ساعدی، شعرخوانی الناز رشیدی و مجری گری بهنام هنری انجام و از فعالین اعزام مردمی سوگواره بنیانگذارا نقلاب اسلامی ایران تقدیر و تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha