واحدهای تولیدی کردستان برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل همکاری کنند

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: طرح طبقه بندی مشاغل، آسایش کارگران را به همراه دارد و واحدهای تولیدی و کافرمایان برای تحقق این مهم همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز جمعه در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان، اظهار کرد: اجرای طبقه‌بندی مشاغل موجب افزایش روحیه و انگیزه کار، واقعی شدن حقوق نیروهای کار و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران می‌شود.

وی افزود: طرح طبقه‌بندی مشاغل باید در تمام کارگاه‌ها و مجموعه‌های مشمول قانون کار که بالای ۵۰ نفر نیروی کار دارند، عملیاتی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان طرح طبقه بندی مشاغل را موجب ایجاد عدالت و همسان سازی حقوق نیروهای کار و عدم اجرای آن را از جمله علل پایین بودن بهره‌وری و ساعات کار مفید در بنگاه‌ها عنوان کرد.

پیشکاری ادامه داد: اجرای طبقه بندی مشاغل تنها به سود کارگران نیست بلکه در طولانی مدت برای کارفرمایان و صاحبان کسب و کار هم مزایای بسیاری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در طرح طبقه بندی مشاغل عدم رضایت کارفرما است، اضافه کرد: خوشبختانه مدیران لاستیک بارز به آن اعتماد داشته و خود پیش قدم شده اند که این مهم باید الگوی سایر کارخانجات و واحد های تولیدی استان باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، استان را دارای منابع خدادادی، جوانان تحصیلکرده و ظرفیت ها و پتانسیل های بی‌شمار خواند و با بیان اینکه رشد، توسعه و بالندگی کشور و استان، مرهون تلاش و کوشش کارگران و جوانان است، از مدیر لاستیک بارز کردستان خواست حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزند آوری را از اولویت های خود قرار داده و مورد حمایت قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha