ساخت ۱۱۳ خانه در قالب نهضت ملی مسکن در استان سمنان تکمیل شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ۱۱۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده نقاط مختلف استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته و بهره‌برداری شد.

مهدی رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: یکهزار و ۲۱۹ خانه نیز در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده شهرهای سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، آرادان، سرخه، شهمیرزاد و ایوانکی، استان سمنان در دست نوسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اظهار کرد: بسته تشویقی برای مالکان و سازندگان بافت ناکارآمد شهری توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری تدوین و به تایید شورایعالی معماری و شهرسازی کشور رسید و به استانداران ابلاغ شد.

وی بیان کرد: جلسات توجیهی برای شهرداری‌ها در زمینه نوسازی بافت فرسوده به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد و متقاضیان می توانند برای استفاده از بسته‌های تشویقی موضوع را از شهرداری‌ها پیگیری کنند.

وی یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی نگاه حمایت‌گر به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده دارد و شهرداری‌ها را شریک راهبردی در جریان نوسازی می‌داند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: همراهی گروه‌های جهادی و بسیج محلات و گروه‌های تخصصی که به شکل چهره به چهره با مردم وارد گفت و گو شوند، برای تشویق مالکان بافت فرسوده برای تحقق نوسازی و بازآفرینی شهری موثر و کمک‌کننده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع پنج هزار واحد مسکونی آماده بهره‌برداری در بافت‌های فرسوده سراسر کشور ۱۱۳ واحد مربوط به استان سمنان است.

به تازگی، سهم استان سمنان از طرح نهضت ملی مسکن به ١۵ هزار و ٨٨٨ واحد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha