نوآوری در سوغات زائر از برنامه‌های جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است

مشهد-ایرنا- مشاور راهبردی توسعه نوآوری و برندسازی و دیپلماسی رضوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: نقطه‌یابی زیست بوم نوآوری در سوغات زائر از برنامه‌های جدید این بنیاد می باشد که زمینه ورود به این موضوع با نگاه سرمایه‌گذارانه فراهم شده است.

امیر مهدی کلیدری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اساس نامه بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا(ع) مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات فرهنگ رضوی گنجانده شده است، این موضوع همانند ظرفیت بین المللی سازی در بنیاد که آن طور که بایسته و شایسته به آن پرداخته نشده و الگوهایش بیشتر الگوهای سفارش محصول بوده است.

وی بیان کرد: بنیاد امام رضا(ع) در صدد است، به موازات فرآیندهای گذشته در حوزه سفارش محصولات فاخر فرهنگ رضوی، با یک نگاه سرمایه گذارانه وارد حوزه نوآوری سوغات زائر و محصولات رضوی شود.

مشاور بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اظهار داشت: در این راستا مجوز ورود به حوزه نوآوری توسط هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) در اسفندماه سال گذشته به تصویب رسید و این موضوع در قالب موضوعات محلی و ملی و در فرآیندهای بعدی به صورت بین المللی برای بازیکری در زیست بوم سوغات زائر دنبال می شود.

کلیدری در پاسخ به این سوال که آیا موضوع سوغات زائر بخشی از جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) خواهد بود، گفت: جشنواره امام رضا مسیر خود را خواهد رفت اما سوغات زائر موضوعی است که به موازات جشنواره پیگیری می شود اما باید الگویی برای آن طراحی شود، پیشنهادهایی در این زمینه مانند برپایی نمایشگاه فن بازارهای صنایع خلاق با رویکرد زائر مطرح شده است.

نوآوری در سوغات زائر از برنامه‌های جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است

وی خاطر نشان کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) می تواند موضوع سوغات زائر را در قالب صندوق حمایتی دنبال کند و ریسک سرمایه گذاری در حوزه صنایع سوغات زیارت نوین را بپذیرد و تولیدکننده را ترغیب به ورود به این موضوع نماید، حتی می تواند سرمایه گذار بخش خصوصی را ترغیب کند که وارد این بخش شود، این کاملا یک مسیر جدا از جشنواره امام رضا بوده اما این یک مسیر موازی با رویکرد سرمایه گذاری است.

کلیدری اضافه کرد: ممکن است در حوزه سوغات زائر به این جمع بندی برسیم که با صندوق های خطرپذیر وارد مشارکت شویم، این موضوع در سلسله نشستهای مختلف پیرامون نقطه یابی زیست بوم نوآوری در سوغات زائر دنبال می شود تا همه اضلاع مساله بررسی شده و به یک الگوی خوب در این زمینه دست یابیم.

به گزارش ایرنا، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به منظور ایجاد یک جریان مستمر و پویا درحوزه بسط و گسترش معارف رضوی در داخل و خارج از کشور و نیز گسترش فعالیت ها و خدمات علمی و فرهنگی و مشارکت بیش از پیش اصحاب فرهنگ و هنر در طول سال و به ویژه در ایام دهه کرامت، سالروز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با ایجاد همدلی و هماهنگی در بین دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و تشکل های مردمی و بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی موجود کشور، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

این بنیاد هر ساله جشنواره ای را در سطح ملی و بین المللی در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع) و با مشارکت همه استانها برگزار می کند تا آثار فاخر در این زمینه بدست آید که امسال بیستمین دوره از این جشنواره پشت سر گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

جای خالی معنویت در سوغات زائران امام رضا (ع)

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha